Radykalni. Terror, Przemysław Piotrowski



Przemysław Piotrowski
Radykalni. Terror
Videograf, Chorzów 2017, str. 408
ISBN: 978-83-7835-578-6

Przemysław Piotrowski już jakiś czas temu zagościł w mojej biblioteczce książką Droga dopiekła. Tytułem, który zrobił na mnie niesamowicie pozytywne wrażenie, książką od której nie mogłam się oderwać. Dlatego też, gdy Radykalni trafili w moje ręce, przypuszczałam, że będzie to dobra lektura, jednak musiała trochę poczekać na swoją kolej.

Przenosimy się do 2023 roku.  Układ z Schengen nie istnieje. Muzułmanie zajmują coraz większe połacie kontynentu europejskiego.  Kuba będąc w Hiszpanii na wymianie studenckiej zakochuje się w Arabce – Nawal – z którą spodziewa się dziecka. Niestety dziewczyna w ramach zabójstwa honorowego traci życie z rąk własnej rodziny. Kuba i jego przyjaciel Michał ledwie uchodzą z życiem. Niestety partnerka Michała zostaje porwana.  Mężczyźni wraz z bratem porwanej postanawiają iść tropem morderców Nawal i porywaczy Moniki. To nie będzie łatwa przeprawa.

Radykalni to fikcja literacka, jednakże patrząc na to co się dzieje obecnie, wcale tak fikcyjnie już to nie wygląda. Takie wydarzenia zaczynają się już dziać i nikt nie potrafi tego opanować. Wydaje się, że jedynym wyjściem jest tylko wojna, jednak nikt nie ma odwagi powiedzieć tego głośno.

Gdy coraz bardziej wczytywałam się w historię, moje obawy rosły coraz bardziej, a wyobraźnia zaczęła pracować na pełnych obrotach. Radykalnych nie da się czytać bez emocji. To książka, która mocno wybiega w przyszłość, ukazując wydarzenia obecnie się dziejące jako właśnie zmierzające do tego tragicznego finału.

Narracja jaką zastosował autor, jest bardzo trafiona, gdyż możemy poznać emocje targające poszczególnymi bohaterami i spojrzeć na wydarzenia z ich strony.

Zarówno opis jak i okładka są bardzo trafione i dają do myślenia, zapowiadając mocną historię.
Radykalni to mocna, wciągająca lektura z gęstą fabułą budzącą wiele emocji i przerażenia, jednak ciężko się od niej oderwać poprzez realistyczne opisy i plastyczny wciągający język jakim operuje autor.

Polecam serdecznie, warto poznać tę lekturę i zainteresować się twórczością autora.

Moja ocena: 10/10


Za książkę dziękuję wydawnictwu Videograf.

Komentarze

  1. Nie znam jeszcze twórczości autora, ale skoro tak polecasz to postaram się to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra, mocna lektura. Czekam na kolejne tomy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty