Zajmę się tobą, Mary Kubica



Mary Kubica
Zajmę się tobą
HarperCollins, Warszawa 2015, str. 351
ISBN: 978-83-276-1632-6

Opisy na okładkach książek czasami są dość mylące, a może specjalnie tak skonstruowane, aby potencjalny czytelnik kupił książkę (przysłowiowego kota w worku), by później się niesamowicie rozczarować. Tylko co z tego, zadowolony ten co książkę sprzedał, i autor zadowolony, tylko czytelnikowi pozostał niesmak. W przypadku książki pióra Mary Kubicy Zajmę się tobą, myślałam, że to tez będzie podobna lektura, no przynajmniej taka, która nie wzbudzi takich emocji jakie zapowiada opis. Jakże się myliłam.

Heidi jest pracownikiem socjalnym, jest na tyle zaangażowana w swoją pracę, że nie raz przynosi ją do domu. Nie raz zdarza jej się przyglądać ludziom na ulicy i wyszukiwać na ich twarzach emocji, problemów, które je dotknęły. Tak też jest i tym razem. Jest deszczowy dzień, a na peronie stoi młoda dziewczyna z niemowlęciem w ramionach, obok niej na chodniku tylko stara walizka. Już wtedy kobieta wie, że dzieje się coś złego. Ta sytuacja powtarza się przez kolejnych kilka dni, jednak Heidi nie chce wypłoszyć kobiety i początkowo tylko ją obserwuje. Na początek proponuje jej ciepły posiłek, później schronienie u siebie. Willow nie chce skorzystać z pomocy, jednak gorączka dziecka powoduje, że zgadza się zamieszkać u Heidi i jej rodziny. Mąż Heidi, Chris nie do końca ufa młodej kobiecie i postanawia wynająć detektywa, aby dowiedział się czegokolwiek o dziewczynie, która o sobie nie chce nic powiedzieć. Informacje jakie uzyskuje, powodują, że życie jego rodziny staje się zagrożone.

Zajmę się tobą to niesamowity thriller psychologiczny, który trzyma w napięciu od pierwszej strony. Przewracając kolejne strony, podświadomie wiedziałam, że nie raz się zdziwię, informacje jakie uzyskam mnie przerażą. Pomimo tego, że jest napisana prostym i przystępnym język dzięki czemu lekturę wręcz się pochłania, to dodatkowo porusza ona wiele trudnych wątków dotyczących molestowania czy uprowadzenia, a nawet morderstwa.

Historię poznajemy z trzech perspektyw: Heidi, Willow i Chrisa, każdy z nich wnosi w fabułę wiele ważnych dla nie wątków. Teraźniejszość przeplata się z przeszłością i przyszłością. Historia jest tak skonstruowana, że były momenty, że bałam się przewracać kolejne strony, bałam się poznawać historię Willow gdyż obawiałam się o jej przyszłość.
Niektóre wątki, które opisuje Mary Kubica, są tak realistycznie przedstawione, że nie raz miałam gęsia skórkę.

Zajmę się tobą to historia nieprzewidywalna, która zaskakuje swoim zakończeniem. To książka dla osób, które lubią trudne tematy i nie boją się realistycznych opisów, świetnie skonstruowanych portretów psychologicznych.

Moja ocena: 8/10
Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperCollins

Komentarze

  1. Siostra ma tę książkę, więc będzie okazja przeczytać. Myślę, że nie powinnam się zawieść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, dodałam sobie na półkę w Legimi po przeczytaniu Twojej recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że dzisiaj ta książka króluje na blogach. Mam na nią coraz większą ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie przepadam za stylem pisania autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. żałuję, że nie wybrałam tej książki :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytam same dobre recenzje tej książki, chyba się za nią rozejrzę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio tkwię zawzięcie w thrillerach psychologicznych także idealnie trafiłaś z tą recenzją! Tytul zapisuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie klimaty, to chyba zdecydowanie pozycja dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po przeczytaniu Twojej recenzji jestem bardzo ciekawa, kim była ta Willow, jaką skrywała tajemnicę. Może i skuszę się na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje się być w moim guście.
    A opisy to chyba temat rzeka, ja ostatnio przeczytałam powieść, której opis zdradził absolutnie wszystko. Dobrze się czytało, ale element zaskoczenia poszedł się bujać;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty