"Kobiety, które zawładnęły Europą", Jean Des Cars

Do końca Konkursu zostało 5 dni :)



autor: Jean Des Cars
tytuł: "Kobiety, które zawładnęły Europą"
wydawnictwo: Muza SA, Warszawa 2014, str. 334
ISBN: 978-83-7758-707-2



Ech ta historia. Jeśli jest przekazana w sposób interesujący, ciekawy, barwnym słownictwem – zachwyca. Jeśli natomiast przedstawia jedynie suche fakty – odstrasza i przeraża. Tak jest ze mną. Za historią w szkole nigdy nie przepadałam. Za dużo dat, nudnych, (jak dla mnie) nic niewnoszących opisów. Dlatego też do niedawna po tego typu lekturę sięgałam z wielką rezerwą. Na szczęście powoli zaczęło się to zmieniać, jak zaczęłam trafiać na tytuły, a przede wszystkim autorów, którzy snuli przede mną piękne historie.

Obecnie wydawnictwa zaczynają wydawać coraz więcej ciekawych książek, które mają za zadanie w sposób nader interesujący przedstawić historię. Takim tytułem jest książka Jeana Des Carsa Kobiety, które zawładnęły Europą. Pięknie wydana, twarda obwoluta, przykuwające na okładce zdjęcie – obok tej książki nie da się przejść obojętnie. Mam wrażenie, że gdybym odwiedziła księgarnię, to pewnie i tak przynajmniej przekartkowałabym ten tytuł.

Gdy okazało się, że mam okazję zapoznać się z tym tytułem, decyzję podjęłam bez zastanowienia. Co też ukrywa w sobie ta pozycja?

Autor przedstawia nam dwanaście monarchiń, począwszy od Katarzyny Medycejskiej, a skończywszy na Elżbiecie II. Dzięki autorowi odbywamy podróż poprzez Francję, Anglię, Irlandię, Szwecję, Austrię, Belgię i Rosję. To niesamowita podróż w przeszłość pisana pięknym, przemawiającym do czytelnika językiem. Każda królowa jest przedstawiona w bardzo interesujący sposób. Każdy rozdział poprzedza portret przedstawianej monarchini.

Poznajemy mnóstwo faktów historycznych, o których ciężko dowiedzieć się z książek w szkole. W sposób, pomimo, że zwięzły to jednak bardzo atrakcyjny poznajemy życie monarchiń, to jak dochodziły do władzy, czy były lubiane czy nie. Jakby się zastanowić, to kobiety jak każde inne, z tym, że postawione przed wyborem. To zarówno mężatki, jak i nie zamężne, knujące intrygi, wszczynające wojny.

Kobiety, które zawładnęły Europą to bardzo dobre uzupełnienie wiedzy o przedstawionych królowych. Książkę czyta się bardzo przyjemnie, dzięki narracyjnemu językowi. Książka poprzez to, że przedstawia nieznane dotąd i dość intrygujące fakty, zmusza czytelnika do sięgnięcia po inne pozycje dotyczące interesujących monarchiń.

Jeśli lubicie historię przedstawioną w barwny, interesujący sposób, z wątkami dotąd nigdzie nieprzedstawionymi to zachęcam Was do zapoznania się z tą pozycją. Kobiety, które zawładnęły Europą, przyniosą Wam niezapomniane emocje, a lektura będzie wielką przyjemnością.

Moja ocena: 


Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości


Książka bierze udział w wyzwaniach:


Komentarze

  1. Właśnie takie fakty historyczne lubię, w szkole zawsze same nudy były, a z takich książek można się wielu ciekawostek dowiedzieć, dlatego chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie to samo, co napisałaś na temat okładki, zrobiłam wczoraj w księgarni :) Bardzo przyciąga wzrok i rękę. Szkoda tylko, że mi funduszy zabrakło, bo bardzo chętnie zapoznałabym się także z treścią książki. A z tego co piszesz wnioskuję, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że lektura tej książki nie była dla ciebie czasem straconym. Ja jednak podziękuje, bowiem jej tematyka nie zaciekawiła mnie aż tak bardzo, bym chciała ją natychmiast poznać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wykluczam, że się z nią zapoznam, gdyż jestem ciekawa tej tematyki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi naprawdę ciekawie, a że historię zawsze lubiłam, nawet w szkole, tym chętniej ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam oko na tą książką od pewnego czasu. Widziałam jak jest wydana i bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię tak napisane książki, są świetnym uzupełnieniem wiedzy wyniesionej ze szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie zdecydowałam się na tę książkę i teraz trochę żałuję. Książka zbiera dobre recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię wszelkie książki traktujące o kobietach, więc na pewno prędzej czy później przeczytam. Okładkę ma nieziemską!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ Ci zazdroszczę tej pozycji. Marzę o niej już od chwili ujrzenia jej w zapowiedziach.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty