Woła mnie ciemność, Agata Suchocka




Agata Suchocka
Woła mnie ciemność
seria: Daję Ci wieczność
Initium, Kraków 2018, str. 383
ISBN: 978-83-62577-66-8

Nie do końca wiedziałam czy chcę poznać tę historię. Opis na okładce informujący o nieodpowiednich treściach dla niepełnoletnich i takich które mogą urazić dorosłych sugeruje literaturę erotyczną a nie mam ochoty ostatnio na tego typu lekturę. Jednak ciekawość zwyciężyła i książka pewnego dnia zawitała w moje progi. Cóż pozostało robić, trzeba było sprawdzić o co tak naprawdę chodzi.

Armagnac Jardineux jako potomek plantatorskiej rodziny z Luizjany postanawia wyruszyć do Europy w celu zdobycia wykształcenia, bo to właśnie dzięki swojej babce i jej determinacji wykazał ogromny talent do gry na fortepianie. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy. Wojna secesyjna spowodowała wielkie zniszczenia w ich majątku. Armagnacowi nic nie pozostało, nie przeżył nikt z jego rodziny, pozostając z niczym swoje smutki zaczął topić w alkoholu. Jednak na jego drodze stanął Lothar, skrzypek który postanowił wyciągnąć go z dołka, zabierając z powrotem go z dna do życia pełnego przepychu. Lothar przedstawia mu mecenasa lorda Huntingtona, niezwykle tajemniczego i mrocznego mężczyznę. Jednak nie ma nic za darmo, za dostatek w jakim przyjdzie się żyć Armagnacowi trzeba będzie zapłacić.

Realistyczne opisy życia w XIX w., życie salonowe, rynsztok, głód, ubóstwo, wszystko to opisane tak dosadnie, że czytając książkę mamy wrażenie, że sami uczestniczymy w przedstawianych wydarzeniach. I właśnie to najbardziej do mnie przemawia w tej historii. Niestety sama tematyka, długowieczność, wampiryzm, trójkąty miłosne i cała otoczka tego tematu nie do końca do mnie przemawiają.

Może za jakiś czas dam szansę tej serii i całkiem inaczej odbiorę jej przekaz.


Moja ocena: 6/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu Initium



Komentarze

  1. Tak czy inaczej, mnie nie za bardzo ciągnie do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że dam tej książce szansę za jakiś czas. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa jak ja bym ją odebrała :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty