Leonidy, Nanna Foss



Nanna Foss
Leonidy
Seria: „Spektrum”
Wydawnictwo Driada, Luboń 2017, str. 544
ISBN: 978-83-945-990-1-0


Dawno już nie czytałam nic co było skierowane do młodego czytelnika, tak w przedziale wieku 14-16 lat. Dlatego też gdy dotarły do mnie Leonidy pióra Nanny Foss, za lekturę wzięłam się dość szybko.

Piętnastoletnia Emi, aby odciąć się od rzeczywistości szkolnej, zapomnieć o prześladowaniach przez innego ucznia ucieka w świat rysunku. Pewnego dnia rysunek chłopaka o turkusowych oczach, z tajemniczym wisiorem na szyi. Następnego dnia, tenże chłopak staje w drzwiach jej klasy. Ta sytuacja przeraża dziewczynę, nie wie co ma o tym myśleć, nie wie czy to sen czy jawa. Wkrótce wydarzenia zaczynają bardzo szybko pędzić. Jakaś magiczna siła powoduje, że ona jak również jej dwóch przyjaciół coraz więcej czasu spędzają z tym tajemniczym chłopakiem i jego siostrą. Wspólny projekt w szkole zmusza ich do wizyty u Karla, u którego znajdują tajemniczy kompas, który ma wiele wspólnego z wisiorem, który nosi na szyi Noa. Od tego momentu nic już nie jest rzeczywiste.

Leonidy to pierwsza część serii „Spektrum”. Magnetyczna fioletowa okładka przykuwająca wzrok, z mocnym trójkątnym jej centrum, uzupełniona świetną historią toczącą się jakby w dwóch światach, młodymi ludźmi, którzy zostali postawieni przed dość trudną decyzją, powodują, że książka staje się obowiązkową lekturą na wieczory nie tylko młodego czytelnika.

Leonidy to książka, która wciąga od pierwszej strony, nie ma tu czasu na nudę na rozmyślania. Pierwsza część serii to tak naprawdę wprowadzenie do historii, poznajemy bardziej szczegółowo występujących tu bohaterów, z których o dziwo żaden nie wysuwa się na plan pierwszy, żaden nie jest prowodyrem grupy.

Czekam z niecierpliwością na kolejną część. Ciekawa jestem czym mnie zaskoczy autorka, bo mam nadzieję, że teraz to uderzy z grubej rury.
Polecam.

Moja ocena: 8/10
Za książkę dziękuję Business Culture.


Komentarze

  1. Słyszałam już trochę pozytywnych opinii o tej książce i planuję ją przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo że do grupy docelowej się nie zaliczam to mam dużą ochotę na tę powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie książki czytam rzadko, jednak ta mnie kusi. Dość często widzę ją na blogach czy Instagramie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka mi się podoba, ale na innym blogu czytałam, że lektura się dłuży. Na razie nie mam na nią ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo cieszę się że książka zbiera takie pozytywne opnię bo mam w planach się za nią zabrać :) Nie od dzisiaj wiadomo że do napisania dobrej młodzieżówki która nie jest głupawa i infantylna trzeba po prostu mieć talent :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro po przeczytaniu chcesz przeczytać o kolejnych losach bohaterów, to dla mnie najlepsza rekomendacja!

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie ją czytam, ale nie mam jeszcze opinii :]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty