Wzgórze Niezapominajek, Anna Bichalska


Anna Bichalska
Wzgórze Niezapominajek
Harper Collins, Warszawa 2017, str. 287
ISBN: 978-83-276-3105-3

Wiele razy wspominałam aby nie sugerować się okładką książki, gdyż często jest tak, że okładki mają się nijak do zawartości. Działa to w obie strony, piękna przykuwając wzrok okładka a zawartość nie powala, i odwrotnie okładka na którą tak naprawdę nie zwracamy uwagi, często tracąc wiele, bo lektura książki powala i zachwyca. Tym razem w przypadku książki Anny Bichalskiej Wzgórze Niezapominajek, tak nie jest. Bo zarówno okładka jak i książka ze sobą pięknie współgrają.

Lena po rozpadzie swego związku tuż przed ślubem postanawia wyjechać domu ze swojego dzieciństwa, do Błękitnych Brzegów. Wierzy w to, że czas spędzony z ukochaną babcią pozwoli jej się uspokoić i spojrzeć na swoją sytuację trzeźwiejszym okiem. W swoim dawnym pokoju odnajduje zaadresowaną do niej kopertę od przyjaciółki z dawnych lat. To co odkryje zmieni jej życie, jednak nie dostanie wszystkich informacji od razu. Jej przyjaciółka, Julia, która zmarła przed rokiem bawi się z nią w kalambury. Czy zabawa z dzieciństwa wciągnie Lenę, czy kobieta da sobie spokój z przeszłością.

Wzgórze Niezapominajek to tak naprawdę niewielkich rozmiarów powieść, a skrywa w sobie tyle ile trzeba. Nie ma sztucznie wydłużonych wątków, powtarzających się opisów, przysłowiowego „lania wody”. Bohaterzy są nad wyraz realistyczni i tak przedstawieni, że mamy wrażenie, że sami uczestniczymy w toczących się wydarzeniach.

Anna Bichalska od samego początku budzi napięcie i zapowiada, że nie tak łatwo będzie rozwiązać zagadkę, każda przewracana strona odkrywa coś nowego.

Wzgórze Niezapominajek można by powiedzieć, że historia jakich wiele. jednak poruszenie tak wielu wątków i problemów w tak plastyczny sposób, stawia ją bardzo wysoko. Mamy tu samotne rodzicielstwo, przyjaźń, choroby, utrata bliskich, problemy życia codziennego.

Przy lekturze Wzgórza Niezapominajek spędziłam bardzo przyjemnie czas.

Moja ocena: 8/10
Za książkę dziękuję wydawnictwu Harper Collins.


Komentarze

  1. Dobrze, że to wartościowa lektura. Mam ją w planach od jakiegoś czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko kiedy zwracam uwagę na okładki, ta przyciągnęła moją uwagę, dobrze, że fabuła również ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tytuł mam już od jakiegoś czasu zapisany!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna powieść i przyciągająca okładka :) Mimo, że sporo rozwiązań wątków domyśliłam się przed wyjaśnieniem, to świetnie się bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty