Wybór, Samantha King



Samantha King
Wybór
Harper Collins, Warszawa 2017, str. 351
ISBN: 978-83-276-2944-9

Codziennie dokonujemy mnóstwa wyborów, jedne są większe inne mniejsze. Jednak są też takie niespodziewane, które przewracają nasze życie do góry nogami, które powodują, że dotąd nasze w miarę stabilne życie przewraca się o 180 stopni, a decyzja którą podejmiemy mocna zaważa na dalszym naszym życiu. Jednak są sytuacje, w których pomimo podjętych decyzji, żadna nie będzie tą odpowiednią.

Madeleine przygotowuje się do dziesiątych urodzin swoich bliźniaków. Poranek z dziećmi, pełen planów urodzinowych burzy dzwonek do drzwi. To Annabel postanawia otworzyć, pomimo złych przeczuć Madeleine. Za drzwiami stoi mężczyzna w kominiarce. Żąda od kobiety aby wybrała jedno z dzieci, i to właśnie ono przeżyje. Madeleine dokonuje wyboru, pada strzał. Kobieta budzi się po 3 miesiącach w szpitalu. Jej umysł pełen jest wyrzutów sumienia z powodu wyboru. Bo ja mogła dokonać wyboru pomiędzy pewną siebie Annabel i nieśmiałym Aidanem? A jednak to zrobiła.

Historia wciąga już o samego początku. Akcja z każdym momentem przyspiesza, jednak zatrzymuje się w momencie gdy Madeleine budzi się w szpitalu. Od tego momentu zmagamy się ze wspomnieniami matki po stracie jednego z dzieci, i wieloma sytuacjami o którym kobieta nie może sobie przypomnieć. Lawirujemy pomiędzy wspomnieniami a rzeczywistymi faktami.

W pewnym momencie domyśliłam się kto jest tym zbrodniarzem i wczytując się dalej w lekturę tylko się w tym przekonywałam. Pokusiłabym się o stwierdzenie, że autorka nie podołała fabule, jednak jeśli chodzi o aspekt psychologiczny i emocjonalny, dość dobrze jej to wyszło.

Jak na debiut literacki oceniam książkę wysoko poprzez wejście w umysł głównej bohaterki, jej rozterki nad podjętą decyzją, szukanie luk w pamięci.
Polecam
Moja ocena: 8/10
Za książkę dziękuję wydawnictwu Harper Collins


Komentarze

  1. Nieludzki i przerażający ten wybór. Sprawił on jednak, że jestem mocno tej powieści ciekawa..

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiedziałam, że to debiut. Mimo Twojej pozytywnej oceny i tak nie mam na nią wielkiej ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety ja też bardzo szybko domyśliłam się wszystkiego, przez co straciłam radość z poznawania tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oryginalna fabuła, muszę sięgnąć po tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wątek, jestem zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty