Córka Wiatrów, Magdalena Kordel









Magdalena Kordel
Córka Wiatrów
Seria: „Wilczy Dwór”
Znak, Kraków 2017, str. 388
ISBN: 978-83-240-4564-8

Pozytywne odczucia po lekturze serii „Malownicze” spowodowały, że nie mogłam przejść obojętnie obok kolejnej serii Magdaleny Kordel „Wilczy Dwór”, która rozpoczyna się tytułem Córka Wiatrów

Córka Wiatrów to całkiem inna powieść od tych, które już czytałam w jej wydaniu. W poprzednich historiach było lekko, zabawnie, czasami przewidywalnie, ale po takie lektury tez sięgam często. Tym razem już okładka zapowiada całkiem inną zawartość, i bardzo dobrze z nią współgra. 

Na początku poznajemy legendę o wilkach, dzięki której wiemy jak powstał Wilczy Dwór. Pojawia się Konstancja, kobieta, której rozsypał się cały świat po śmierci męża, jednak pomimo przeciwności zarządza swoim majątkiem bardzo dobrze. Pelasia, stara ochmistrzyni w której Konstancja zawsze znajdzie pocieszenie i dobrą radę. Do Wilczego Dworu przyjeżdża Jan, dawna miłość Konstancji, jednak ta nie potrafi do końca rozszyfrować jego zamiarów.

Tym razem autorka przenosi nas do XIX-wiecznej Polski, do wydarzeń toczących się kilka lat po powstaniu listopadowym. Nie będę ukrywać, że początkowo miałam problem w odnalezieniu się w przedstawianych wydarzeniach. Miałam wrażenie wszechobecnego chaosu, mnóstwa wątków, których nie mogłam ze sobą połączyć, bohaterów z którymi nie potrafiłam odnaleźć wspólnej nici porozumienia. Jednak było coś, czego nie potrafiłam zrozumieć, a mianowicie jakaś tajemnicza siła, która nie pozwalała mi odłożyć książki na półkę. Wracałam do niej i wracałam, aż w końcu przepadłam i wystarczył jeden wieczór, który połączył wszystko w całość i spowodował, że musiałam zarwać noc aby dowiedzieć się co się dalej wydarzy, jak się potoczy historia. 

Córka Wiatrów to kolejna taka książka, która odwdzięczy nam się piękną historią, jeśli tylko damy jej szansę, przecież nie można odkryć wszystkich kart już na samym początku.

Córka Wiatrów to historia przepełniona magią czasów w których królowały bale i pojedynki. Zakończenie pozostawia niedosyt w czytelniku, więc pozostały czekać z niecierpliwością na kolejną część serii.

Moja ocena: 8/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu Znak

Komentarze

  1. Siostra bardzo lubi twórczość tej autorki, więc też skusi się na tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dołączam do Ciebie i do Twojej niecierpliwości;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna historia. Mam nadzieję, że nie będziemy musieli długo czekać na kolejny tom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pierwszy tom, ale wierzę w to że drugi znacznie go przebije, kiedy Córka wiatrów wkroczy do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Żałuję, że jeszcze nie czytałam książek tej autorki ;/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty