Masaż - uzdrawiający dotyk, Łucja Legun



Łucja Legun
Masaż - uzdrawiający dotyk
Vital, Białystok 2015, str. 153
ISBN: 978-83-64278-60-0

Któż z nas po ciężkim dniu w pracy czy szkole nie ma ochoty na chwilę wyciszenia, odpoczynku, masażu. Jedni posiadają pewnego rodzaju blokadę i nie pozwalają się dotknąć obcym osobom, są również tacy jak ja, którzy łakną dotyku i taki masaż staje się dla nas ukojeniem. Tak naprawdę nigdy nie poddałam się takiemu profesjonalnemu masażowi, ale gdyby tylko nadarzyła się okazja, zdecydowałabym się bez zastanowienia. Dlatego tez chętnie sięgnęłam po lekturę pióra Łucji Legutko Masaż uzdrawiający dotyk, aby chociaż po części zaznajomić się z ta techniką i wiedzieć, czego mogę oczekiwać po takiej terapii.
Masaż uzdrawiający dotyk to zaledwie 160 stronicowa pozycja, która składa się z dwóch głównych rozdziałów: części teoretycznej i praktycznej. W pierwszej części autorka skupiła się na zmysłach węchu i dotyku, technikach masażu, na tym jak masaż wpływa na nasze ciało na każdy układ naszego organizmu, opisała najczęściej używane olejki do masażu oraz wspomniała o meridianach i punktach ciała szczególnie podatnych na masaż.

Druga część praktyczna to rozróżnienie masażu limfatycznego, shiatsu, refleksoterapia, masaż punktowy twarzy i zabiegi redukujące stres. Tak część uzupełniona jest w ilustracje określające punkty, w których należy rozłożyć nacisk rąk przy masażu.

Łucja Legun - magister kosmetolog, absolwentka Uniwersytetu Medycznego na Wydziale Farmaceutycznym w Łodzi. Ukończyła kursy z Ajurwedy,  kursy psychosomatycznych metod leczenia chorób nowotworowych  dr C. Simontona, kurs z Immunologii Klinicznej w Katedrze Immunologii Uniwersytetu Medycznego. Autorka książki: „Masaż uzdrawiający dotyk. Techniki na młodość, witalność i zdrowie”. Od lat prowadzi swój gabinet kosmetyczny. Wykładowca akademicki Bielskiej Wyższej Szkoły im. J. Tyszkiewicza gdzie prowadzi zajęcia dydaktyczne w oparciu o swoje autorskie programy w ramach pracowni Odnowy Biologicznej. Specjalizuje się w masażach Schiatsu, akupresura twarzy, a także aromaterapii.  Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Aromaterapeutycznego. Z pasją wdraża swoje pomysły i innowacje do programów edukacyjnych, dotyczących pielęgnacji ciała, umysłu i ducha. Interesuję się szeroko pojętym pięknem, zdrowiemi dobrostanem. Żyje i pracuje zgodnie z hasłem „w zdrowym ciele zdrowy duch”.

Niestety nie tego oczekiwałam po książce. Pomijając część czysto teoretyczną w części praktycznej zabrakło mi realistycznych zdjęć, ułożenia dłoni na ciele. Książka jest bogata w czarno-białe rysunki wykonane przez Irenę Klonowską-Piekszę.

Autorka zwraca uwagę na to, kiedy można wykonywać masaż, a kiedy jest on niewskazany, jakie olejki najlepiej wykorzystywać, a jakie są zabronione dla kobiet w ciąży. W książce Łucja Legun opisuje ponad 30 olejków, to jak są wytwarzane i wykorzystywane.

Trudno mi jednoznacznie stwierdzić czy ten poradnik spełnił moje oczekiwania. Po części pewnie tak, jednak tyczy się to jedynie części teoretycznej, natomiast w części praktycznej zabrakło mi wcześniej wspomnianych realistycznych zdjęć, gdyż czarnobiałe rysunki nie do końca do mnie przemawiają.

Czy warto się zapoznać z tą pozycją? Tak, gdyż sama wiele wyciągnęłam z zagadnienia aromaterapii, nie wiedząc, że istnieje tak wiele olejków, a czytając dogłębnie o ich właściwościach wiem już, które mogą mi się spodobać i pomóc w niektórych dolegliwościach.

Książkę polecam wszystkim tym, którzy są zainteresowani dotykiem samym w sobie. Znajdziemy tu informacje z zakresu refleksoterapii i odmładzającego masażu twarzy – bo któżby z nas nie chciał zatrzymać czasu? Masaż i aromaterapia znana jest od dziesiątek lat, możemy podejść do tych zagadnień w sposób tradycyjny lub też połączyć go z nowoczesnymi metodami. 

Moja ocena: 5/10

Za książkę dziękuję portalowi Sztukater

Komentarze

  1. Tematyka książki nie wzbudziła mojego zainteresowania, dlatego jednak nie sięgnę po ,,Masaż uzdrawiający dotyk'', tym bardziej, że masz wobec niej kilka zastrzeżeń.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że książka nieco Cię zawiodła. Mimo wszystko, to i tak nie moja tematyka.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty