Piętno von Becków, Joanna Jax



Joanna Jax
Piętno von Becków
Videograf, Chorzów 2016, str. 414
ISBN: 978-83-7835-437-6

Z wielką niecierpliwością czekałam na kontynuację Dziedzictwa von Becków, książki która wręcz wbiła mnie w fotel, językiem, emocjami, niesamowitą fabułą i bohaterami z którymi się zżyłam. Gdy Piętno von Becków trafiło w końcu w moje progi zabrałam się do lektury jeszcze tego samego dnia, natomiast moja ocena pojawia się o wiele później, gdyż musiałam ochłonąć, zebrać myśli i tak po prostu zrozumieć postępowanie bohaterów.

Maria, młoda polska nauczycielka zachodzi w ciążę z oficerem SS Wernerem von Beckiem, to sytuacja, która nie powinna zdarzyć siew latach czterdziestych XX wieku. Prawnuczka Wernera Julia Kunis chce cofnąć się w czasie i zbadać losy swojej rodziny, poznać przodków. Jak się okazuje nie tylko ona wraca do przeszłości, a początkowy zamysł bohaterki o prześledzeniu losów swojej rodziny nie raz spowoduje wiele niebezpieczeństw.

W przedstawionej historii dzieje się wiele, wątek goni wątek, co rusz odkrywane są nowe tajemnice, pojawiają się nowi bohaterzy, którzy sporo namieszają w fabule. Wydarzenia z przeszłości przeplatają się z tymi teraźniejszymi, każda z nowych przedstawionych postaci pragnie wnieść coś od siebie, każdy z nich ma jakieś zadanie do wykonania i każdy będzie dążył do jego realizacji pomimo realnych zagrożeń.

Piętno von Becków to historia z pełnokrwistymi bohaterami, z mocno wciągającą fabułą i przeszłością, która tak naprawdę nie odkryła jeszcze wszystkich kart.

Moja ocena: 9/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu Videograf.

Komentarze

  1. Może kiedyś się skuszę na tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam styl Pani Jax! Za mną wszystkie jej powieści i czekam na więcej. Co do Piętna, to miałam lekki problem z początkiem powieści, nie mogłam się wczuć w klimat. Później za to było rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że Ci się podobała. Świetna książka!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty