Księżycowe zaklęcia, Diane Ahlquist

Diane Ahlquist
Księżycowe zaklęcia
Studio Astropsychologii, Białystok 2015, str. 296
ISBNL 978-83-7377-708-8

Kolejna pozycja z gatunku astropsychologii zawitała do mojej biblioteczki. Tym razem to Księżycowe zaklęcia pióra Diane Ahlquist. Opis na okładce brzmi dość zachęcająco:

Dzięki wykorzystaniu mocy Księżyca:
- spotkasz życiowego partnera
- przyciągniesz pieniądze
- zyskasz zdrowie
- pozbędziesz się nękających cię problemów
- uwolnisz się od nałogów
- ochronisz siebie i bliskich

Zawsze mnie interesowała ta tajemnicza sfera i zastanawiałam się czy faktycznie Księżyc ma taki wpływ na nasze życie i dodatkowo możemy go wykorzystać dla naszych korzyści.

Księżyc zwany „Srebrnym Globem”, to jedyny naturalny satelita Ziemi, który codziennie zmienia swój kształt, co wpływa na zjawiska ziemskie. Księżyc był uznawany za mocne źródło już od setek lat przez inne cywilizacje, co powodowało, że żyły one zgodnie z jego fazami. I tak jak kiedyś tak i teraz ta specyficzna „magia” Księżyca przetrwała i jest wykorzystywana do polepszenia naszego życia.

Diane Ahlquist jest profesjonalną mówczynią i osobą obdarzoną wspaniałą intuicją. Współpracowała z wieloma prywatnymi detektywami i policją nad rozwiązywaniem spraw kryminalnych. Jej prawdziwą pasją jest księżyc i jego oddziaływanie na człowieka.

Autorka w swojej książce skupiła się na pięciu fazach Księżyca: pełnia, Księżyc ubywający, nów, nowy Księżyc, Księżyc ubywający. Dość skrupulatnie opisuje podstawowe energie i charakteryzuje każdą z faz, w jakiej Księżyc się znajduje.

Książka podzielona jest na cztery części. W pierwszej – jak przygotować się do zaklęcia – w którym skupia się na tym jak należy przeprowadzać zaklęcia, gdzie je rzucać, w jakim celu je przeprowadzać. Wspomina o czasie, który jest najlepszy do tego rodzaju zaklęcia oraz wymienia rzeczy, które są potrzebne, aby zaklęcie przeprowadzić.

Rozdział drugi – tworzenie magicznej atmosfery – gdzie poznajemy magiczne wzmacniacze i narzędzia magiczne. Rozdział trzeci – zaklęcia – tu autorka skupia się na zaklęciach na konkretne sytuacje dotyczące zdrowia, miłości, kariery/pracy, zaklęciach przeznaczonych tylko dla kobiet, oraz tylko dla mężczyzn, na duchowość, oraz różne inne zaklęcia. W ostatnim czwartym rozdziale autorka mówi o latarniach światła, czyli astrologii chińskiej, numerologii oraz astrologii zachodniej.

Sięgając po tę lekturę byłam pewna, że temat będzie potraktowany trochę „po łepkach”, a okazało się, że jednak autorka mocno się do niego przygotowała. Jednak spowodowało to, że rozdział trzeci nużył mnie już po jakimś czasie. Każda poruszana przez nią kwestia była opisywana w ten sam sposób, dość drobiazgowo, a wystarczyło skomponować go w formie tabelki gdzie do konkretnego zagadnienia dopasowany byłby rytuał, kamień, kolor, zapach. A tak powstał rozdział na zasadzie kopiuj/wklej gdzie wiele zdań jest powielonych i tak naprawdę robiących tylko „objętość” dla tekstu.

Mam już za sobą kilka pozycji z wydawnictwa Studio Astropsychologii i stwierdzam jednogłośnie, że to nie jest pozycja dla mnie. W pewnym momencie miałam wrażenie, że przedstawione zaklęcia są tymi, które mogą wzmocnić nas jedynie psychologicznie, a nie będą oddziaływać na naszą rzeczywistość. Szukałam raczej czegoś z pogranicza kultury słowiańskiej, tak jak to wyglądało od początku, a dostałam coś na skraju magii dla dzieci. Nie wiem, może nie rozumiem przekazu, całej tej otoczki tego zagadnienia, jednak oczekiwała całkiem innej lektury, a na Księżycowych zaklęciach zawiodłam się całkowicie.

Czy Księżycowe zaklęcia, porady, jakie znajdują się w tej książce są prawdziwe? Pozostało jedynie zadać sobie pytanie, czy wierzymy w takie rzeczy. Ja Diane Ahlquist niestety nie uwierzyłam.

Moja ocena: 3/10


Za książkę dziękuję portalowi Sztukater.

Komentarze

  1. Dawno nie czytałam czegoś z ezoteryki, więc może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako zbiór ciekawostek może ta książka być ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty