Epidemia, Suzanne Young



Suzanne Young
Epidemia. Program część 0.5
Feeria Young, Łódź 2016, str. 411
ISBN: 978-83-7229-595-8

Po pierwszą część serii miałam okazję sięgnąć w zeszłym roku. Plaga samobójców na tyle mocno mnie zainteresowała, że czekałam z niecierpliwością na kontynuację. Ten czas nadszedł całkiem niedawno i gdy Epidemia „Program” część 0.5 trafiła w moje ręce za lekturę wzięłam się od razu.

Quinlann McKee jest sobowtórem wcielającym się w rolę zmarłych nastolatków, dzięki temu pomaga rodzinom w pogodzeniu się ze śmiercią dziecka. To zadanie wymaga od niej bardzo dużo skupienia i wyrzeczeń, na domiar złego dziewczyna dowiaduje się, że nie jest tym kim myślała, że jest, a jej ojciec, nie jest jej prawdziwym ojcem. Quinlann postanawia poznać prawdę, niestety fala samobójstw rośnie w zastraszającym tempie i dziewczyna ma coraz mniej czasu na rozwiązanie zagadki.

Nie miałam okazji poznać jeszcze Remedium i Kuracji samobójców, ale to nawet lepiej, bo Epidemia opisuje wydarzenia, które zdarzyły się przed „Programem”. Do wspomnianych tytułów jeszcze będę miała okazję zajrzeć.

To, co przykuwa wzrok gdy tylko książki z serii trafiają w nasze ręce to spójne okładki, które tworzą ładną całość. Po drugie są momenty, że ciężko odnaleźć się w fabule, gdyż sporo tu nawiązań do wydarzeń opisanych w częściach, których nie znam. Nie rozumiem trochę zamysłu wydawania serii w ten sposób, a pierwsza część tak naprawdę wprowadzająca ukazuje tak naprawdę początek historii. Dziwne to choć jakoś mocno negatywnie nie wpływa na odbiór historii.

Pozostało mi zapoznać się z pozostałymi tytułami, by zrozumieć zamysł całej historii.

Moja ocena: 9/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu Feeria Young

Komentarze

  1. Kiedyś zapoznam się z tą serią, bo bardzo ciekawi mnie fabularnie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty