Księga wieszczb, Erika Swyler



Erika Swyler
Księga wieszczb
Czarna Owca, Warszawa 2016, str. 408
ISBN: 978-83-8015-233-5

Księga wieszczb Eriki Swyler – już sam tytuł bez konieczności zaglądania na okładkę o czym jest książka, spowodował, że postanowiłam mieć ją na swojej półce. Wieszczba, dawniej przepowiednia, wróżba dla mnie najbardziej kojarzy się ze słowiańszczyzną, zagadnieniem którym jestem zainteresowana już od jakiegoś czasu. Dlatego też po tej książce oczekiwałam bardzo dużo i na szczęście autorka dała radę.

Simon Watson to bibliotekarz bez reszty oddany swojej pracy. Jego rodzice zginęli dość młodo, jego matka utonęła w wodach zatoki Long Island. Niestety  jego dom codziennie coraz bardziej osuwa się do tej zatoki. Od momentu straty rodziców sam zaczął opiekować się młodszą siostrą Enolą, która gdy tylko osiągnęła pełnoletność uciekła do cyrku. Myśl, że niedługo może stracić również dom, pojawia się u niego każdego dnia. Stara się na wszelkie sposoby temu zapobiec, jednak utrata pracy nie pomaga mu w tym. Pewnego dnia otrzymuje tajemniczą przesyłkę – starą księgę nadwątloną przez czas z końca osiemnastego wieku, dziennik  właściciela wędrownego cyrku. Lektura tej książki pochłania go całkowicie, odnotowano w niej utonięcie cyrkowej syreny. Jak się okazuje, księga ma wiele wspólnego z rodziną Simona, od tamtej pory w każdym pokoleniu w rodzinie Simona tonie jedna syrena. Ma to zawsze miejsce 24 lipca. Mężczyzna obawia się o życie Enoli. Czy uda mu się rozwikłać zagadkę, czy Enola będzie bezpieczna?

Księga wieszczb to niesamowita lektura która wciąga od pierwszej strony. To historia, która przenosi nas w przeszłość, ukazuje życie cyrkowej trupy. Poznajemy przodków Simona i Enoli, szczególnie kobiety które wywarły niesamowity wpływ na dalsze losy pokoleń. To kobiety nietuzinkowe nad którymi ciąży klątwa sprzed setek lat.

Erika Swyler stworzyła niesamowita historię, nieszablonowi bohaterzy, wartka akcja, fabuła tocząca się na dwóch płaszczyznach, możliwość poznania kolorowego chociaż nie raz trudnego życia grupy cyrkowej i przede wszystkim ta klątwa która ciąży nad rodziną- to wszystko powoduje, że książkę chłonęłam z zapartym tchem.

Moja ocena: 8/10
Za książkę dziękuję wydawnictwu Czarna Owca.


Komentarze

  1. Szczerze mówiąc, mimo wszystko nie bardzo interesuje mnie ta pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę nie do końca to moje klimaty, ale mimo wszystko chyba po nią sięgnę w wolnym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę właśnie będę czytać. Jej okładka jest niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż nabrałam chęć na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty