Ściśle tajne, Alex Kava



Alex Kava
Ściśle tajne
HarperCollins, Warszawa 2015, str. 335
ISBN: 978-83-276-1697-5

Trochę czasu przyszło mi czekać na możliwość przeczytania kolejnej książki jednej z moich ulubionych autorek. W moje ręce ostatnio wpadła książka Ściśle tajne pióra Alex Kava, a znając wcześniejsze historie które wyszły spod jej pióra, wiedziałam, że lektura tego tytułu również będzie trafiona w sedno. Ściśle tajne to drugim tom serii „Ryder Creed” zaraz po Mrocznym tropie.

Creed wraz z jednym ze swoich psów zostaje wezwany przez Departament Obrony do przeszukania pewnego osuwiska. Creed ma za zadanie przeszukanie tego terenu na którym znajdowało się tajne wojskowe laboratorium. Jak się okazuje teren ten skażony jest śmiercionośnymi substancjami, jednak Creed po znalezieniu pierwszego z ciał naukowców, stwierdza, że został on zamordowany. Sprawą zaczyna interesować się FBI, które zajęcie się sprawą powierza agentce Maggie O’Dell. Pomimo, że Creed i O’Dell lubią ze sobą pracować, to jednak tym razem dojdzie do wielu zgrzytów. Maggie ma za zadanie odkryć prawdę, a Creed ma tak poprowadzić dochodzenie, aby tajemnice nie wyszły na jaw.

Alex Kava niezmiennie trzyma wysoki poziom prowadzenia narracji. To kolejny jej tytuł, którego nie mogłam tak po prostu odłożyć. Dzięki świetnie skonstruowanej fabule, podziale historii na krótkie rozdziały książkę czytało się niezmiernie szybko i przyjemnie. Każda przewracana strona budziła moje coraz większe zaciekawienie, co też dalej się wydarzy, jak się potoczą losy śledztwa, czy bohaterowie dojdą do kompromisu? Czy to właśnie nie tak powinna być skonstruowana dobra historia?

Pozostało mi jedynie polecić Wam z czystym sumieniem ten tytuł.

Moja ocena: 9/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperCollins.

Komentarze

  1. Oj no nie wiem nie wiem ...zastanowię się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno Kava nie gościł na moich półkach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie żałuję, że nie wzięłam jednak Kavy do recenzji. Ale upoluję ją kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj dawno nie czytałam nic Kavy, trzeba to nadrobić

    OdpowiedzUsuń
  5. To moja pierwsza i póki co jedyna książka Kavy, którą przeczytałam i szczerze mówiąc jestem trochę rozczarowana. Tyle nasłuchałam się o słynnej autorce, że liczyłam na coś więcej. Temat bardzo ciekawy, wykonanie nie do końca przypadło mi do gustu...

    Książkoholiczka94

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam kilka książek autorki z serii o agentce FBI Maggie, tej serii z nowym bohaterem jeszcze nie znam, ale na pewno będę chciała przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Musiałabym się wreszcie przekonać do Kavy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem świeżo po lekturze i książka mnie nie rozczarowała. Temat psów ratowników zdobył moje serce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadałam za kryminałami, ale powoli się do nich przekonuję, więc pewnie sięgnę! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurcze, z Kavą mam problem, bo dwie książki czytałam ("Śmiertelne napięcie" i "Fałszywy krok") i obydwie wydały mi się baaaardzo przeciętne. I teraz nie wiem, czy źle trafiłam, czy Kava jest nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam do wyboru, jednak się nie skusiłam :) Będę miała jednak na uwadze :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam z połowę dorobku Kavy i w większości przypadków byłam zadowolona. ,,Ściśle tajne" wciąż przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dokładnie tak powinna wyglądać dobra konstrukcja sensacyjnej i kryminalnej powieści. Z chęcią poznam twórczości pani Alex Kavy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty