Gdzie jesteś, Cukierku?, Waldemar Cichoń




Autor: Waldemar Cichoń
Tytuł: Gdzie jesteś, Cukierku?
Wydawnictwo: Dreams, Rzeszów 2015, str. 76
ISBN: 978-83-63579-60-9





Mój wzrok od jakiegoś czasu przykuwają pięknie wydane pozycje dla najmłodszych czytelników. Piękne wydanie, przepiękne ilustracje adekwatne do zawartości oraz większa czcionka przyjazna dla oka małego czytelnika, który dopiero co nauczył się czytać – to elementy, które przemawiają za tym, że książka powinna znaleźć się w mojej biblioteczce.

Tak właśnie jest z najnowszą, piątą już częścią przygód niesamowitego kota imieniem Cukierek oraz jego właścicieli. Gdzie jesteś, Cukierku? to opowiadania pióra Waldemara Cichoń. Niestety nie znam poprzednich losów tego ciekawskiego kota z głową pełną pomysłów, jednak nie przeszkodziło mi to, aby sięgnąć po ten tytuł.

Cukierek ma właścicieli: Marcela, Maćka oraz ich rodziców (chociaż to może kot jest ich właścicielem?) oraz pojawia się nowy domownik, mała kotka o dość specyficznym imieniu Tradycja.  Jakie przygody czekają koty? Jeśli jesteście zainteresowani to koniecznie musicie sięgnąć po ten tytuł. Ja nakreślę je Wam tylko po części. Poznamy historię, kiedy to Cukierek ratuje Maćka przed przedszkolem, poznamy przebieg wizyty pana Tanaki oraz pomysłowość Cukierka i Tradycji kiedy to pogodzili skłóconych rodziców Marcela i Maćka. Te i wiele przygód czeka na Was w tej niewielkich rozmiarów książeczce.

Waldemar Cichoń pisze pięknym językiem, posługując się nie raz niesamowitym poczuciem humoru. To świetny zabieg powodujący, że czytając historie nawet starszy czytelnik nie raz wybuchnie śmiechem. 

Warto również zwrócić uwagę na piękne ilustracje autorstwa Dariusza Wanat, które również nie raz wzbudzają uśmiech na twarzy. Ilustracje te są niesamowicie kolorowe a postacie na nich ukazane pełne dynamizmu. 

Narratorem opowiadań jest oczywiście Cukierek (bo jakżeby inaczej), który swoim ciętym językiem opowiada, co zdarzyło się w konkretnym czasie.

Gdzie jesteś, Cukierku? polecam dla każdego małego czytelnika jak również dla jego rodziców, bo lektura tej książki to świetnie spędzony czas w gronie rodziny.



Moja ocena:

Za książkę dziękuję wydawnictwu


Komentarze

  1. Fajna książeczka. Jestem nią zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, ale wiekowo chyba już nie dla mnie, a podarować nie bardzo mam komu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam jeszcze dzieci, ale będę polecać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Szykuję właśnie kolejne zamówienie książek do mojej szkolnej biblioteki i odczuwam deficyt książek dla pierwszoklasistów. Książeczki o pieskach, kotkach i innych zwierzaczkach to dla młodzieży bardzo młodej hiciory nie do pobicia :-D
    "Cukierek" wędruje na baaaardzo długą listę zakupową :-)
    Dziękuję Kasiu :-*

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś zostanę matką... i zobaczymy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bardzo lubię zbierać już książki dla dzieci, gdyż w przyszłości będę miała pięknie zaopatrzoną biblioteczkę :) Nie czytałam jeszcze żadnej książeczki o Cukierku, ale mam serię na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wraz z Cukierkiem dziękujemy za miłe słowa. Wszystkich wielbicieli niesfornych kotów zapraszamy na Cukierkowego fejsbuka https://www.facebook.com/pages/Cukierku-ty-%C5%82obuzie/254831497901216?ref=hl. Pozdrowienia - Waldek Cichoń

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty