"Zagadka", Alison Croggon


autor: Alison Croggon
tytuł: Zagadka
wydawnictwo: Galeria Książki, Kraków 2012, str. 432
ISBN: 978-83-62170-45-6
seria Pellinor: Dar | Zagadka
blogowe zapowiedzi miesiąca (sierpień) - 8/9


Po lekturze Pierwszej Księgi Pellinoru Dar, czekałam z niecierpliwością na kolejną część. Niestety z takich lub innych powodów ten czas trochę się przedłużył, i druga księga trafiła do mnie dopiero niedawno. Nie przeszkodziło mi to w zatopieniu się w lekturę, pomimo, że wydarzenia z poprzedniej części kojarzyłam trochę przez mgłę, gdyż pierwszą księgę czytałam 2 lata temu. Jednak pierwsze strony dość dobrze mi odświeżyły pamięć i bez reszty zatopiłam się w wydarzenia.

Alison Croggon nie zmienia swojego stylu pisania. Bardzo skrupulatnie skupia się na opisach, które są nad wyraz bogate w słowa. Nie raz zdarza się, że natykałam się na zdania wielokrotnie złożone, co w innych wypadkach albo wytrącałoby mnie z historii, albo irytowało. W wypadku powieści Zagadka nie ma takiego problemu. Ten zabieg jest bardzo realistyczny i pozwala lepiej zatopić się w lekturę i zrozumieć zarówno postępowanie bohaterów, wejść w ich umysły, jak i zobaczyć oczyma autorki świat w niej przedstawiony.

Ponownie fabuła opiera się na długiej wędrówce Maerad i jej mentora Cadvana, ściganych przez Mrok i Światło. Tym razem mają za zadanie rozwiązania zagadki Drzewnej Pieśni, która jest kluczem do przywrócenia pokoju w zagrożonym wojną królestwie. Czym dalej Maerad udaje się w podróż, tym bardziej świadoma jest rozwijającej się w niej magii, jednak nie do końca wie jak silna jest ta magia.

W Zagadce kilka osób zginie, kilku uda się przetrwać. Zginie Cadvan, a Maerad ucierpi fizycznie. Autorka ponownie dobrze nakreśla bohaterów, których dzięki temu poznajemy na w skroś. Fabuła nie pędzi, toczy się powoli, ku ustalonemu kiedyś przez kogoś celu. O dziwo podobało mi się trochę statyczne ukazanie wydarzeń, nie było to nużące, a pozwalało dokładniej zrozumieć wydarzenia.

Zagadka to Druga Księga Pellinoru, z którą spędziłam niesamowicie czas. Pozwoliła mi ona oderwać się od rzeczywistości i zatopić w fantastycznym świecie, pełnym niebezpieczeństw, baśniowych opisów, legend i obyczajów.

Pozostało mi rozglądać się za kolejnymi częściami serii Kruk oraz Pieśń. Wiem bardzo dobrze, że będą to świetne lektury.

 Moja ocena:

Za możliwość zapoznania się z lekturą dziękuję wydawnictwu Galeria Książki


Wyzwania:


Komentarze

  1. Nie czytałam tej serii a nawet o niej nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiłaś mnie swoją recenzją. Słyszałam o tej serii, jednak nie do końca się nią interesowałam. Teraz wiem, że kiedy trafi w moje ręce, na pewno ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno skusze się na tę serię od początku, gdyż widzę, że to bardzo moje klimaty. Dobrze, że nawet o 2 latach coś niecoś pamiętałaś z 1 tomu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej serii, ale jak spotkam to czemu nie - z ciekawości zajrzę do niej, bo zapowiada się ciekawie, oczywiście zacznę czytanie od pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej serii, nigdy o niej nie słyszałam, a w sumie szkoda. Może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty