"Podłoga w drzwiach", Bliza


autor: Bliza
tytuł: "Podłoga w drzwiach"
wydawnictwo: Warszawska Firma Wydawnicza, Warszawa 2014, str. 155
ISBN: 978-83-8011-688-7


Czy zdarzyło się wam mieć do czynienia z lekturą, która z jednej strony fascynowała a z drugiej tak irytowała postępowaniem bohatera, że mieliście ochotę rzucić nią w kąt? Ja tak właśnie ostatnio miałam przy okazji książki Podłoga w drzwiach, pióra Blizy.

Weronika, niespełna trzydziestolatka jest malarką i potrzebuje miłości, jak kania potrzebuje dżdżu. Niestety ta miłość nie nadchodzi, tak jak dziewczyna by tego oczekiwała. Jest zakochana w Bartku, jednak ten traktuje ją jak przyjaciółkę i pomaga jej jedynie finansowo. Pewnego dnia, pewne wydarzenie splata ich losy. Bartek prosi Weroniką, aby udawała jego żonę na przyjęciu u wysoko postawionego biznesmena. O dziwo dziewczyna się godzi, a jej przyjaciółki postanawiają zrobić ją na bóstwo. Oczywiście Weronika lekkim spóźnieniem i wyglądem zwraca na siebie uwagę na przyjęciu. Wśród gości znajduje się również Ludwik Tomaszewski-Kossuth, z którym Bartek chce zawrzeć intratną umowę. Pewne nieporozumienie pomiędzy Tomaszewskim a Weroniką, powoduje, że spotkają się jeszcze nie raz.

Fabuła wydaje się trochę zagmatwana. Po kilkudziesięciu stronach miałam wrażenie, że historia się kończy, a okazało się, że kolejne karty to kolejne wydarzenia, które zmienią życie Weroniki. Jednak to złudne, gdyż wszystko ładnie się zazębia. Pojawia się uczucie, i gdy w końcu Weronika jest pewna, że wszystko idzie dobrym torem, zjawia się ten drugi, który gmatwa wszystko.

Podłoga w drzwiach to bardzo skrupulatnie nakreślona historia kobiety, która pragnie miłości, uwagi i dotyku. Gdy już to otrzymuje nie potrafi pielęgnować tego uczucia, sama zaczyna ranić swoim postępowaniem innych. Nie raz jej postępowanie powoduje, że staje na rozdrożu i tak naprawdę nie wie, w którym kierunku dalej się udać. Weronika w pewnym momencie zaczęłam mnie irytować swoim postępowaniem, zabawą uczuciami. Ona jest jak pies ogrodnika, sama nie weźmie i innemu nie da. Z drugiej strony jak mężczyzna jest w stanie zaakceptować zdradę i udawać, że nic się tak naprawdę w perspektywie czasu nie stało? Zdradzę jeden wątek: Weronika zachodzi w ciążę bliźniaczą, okazuje się, że jedno dziecko jest Bartka a drugie Ludwika. Pewien splot zdarzeń powoduje, że Ludwik nie może opiekować się swoim dzieckiem, a Bartek bierze je pod swój dach. Ja rozumiem, że dziecko nie jest niczemu winne, ale jak można wybaczyć takie postępowanie kobiecie?

Podłoga w drzwiach to historia uniwersalna, która odnajdzie się w każdej rzeczywistości. Raz irytuje, by następnym razem spowodować łzy, wzrusza i porusza.
Pod enigmatycznym pseudonimem skrywa się mieszkanka Dobroszyc, niewielkiej miejscowości na Dolnym Śląsku. Kobieta, której wielką pasją jest pisanie, zgłębianie tajemnic ludzkiej duszy i wymyślanie nieprzeciętnych historii.



 Moja ocena:

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa


Wyzwania:

Komentarze

  1. Chętnie przeczytam jak tylko wyrobię się ze swoimi zaległymi książkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tytuł intryguje, historia też, ale szczerze? To chyba nie dla mnie. Mam dość irytujących głównych bohaterek po lekturze "Bezmyślnej". ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, czy działania głównej bohaterki nie zirytowałyby mnie za bardzo. Może jednak skuszę się na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygował mnie tytuł, jednak po przeczytaniu recenzji zastanawiam się czy nie jest to czasami kolejna, nudna historia o miłości? Poza tym ten wątek z ciążą wydaje mi się dość nieprawdopodobny i lekko naciągany, a sama bohaterka irytująca

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o takich sytuacjach, chyba na fakcie, że właśnie kobieta była w ciąży bliźniaczej z dwoma mężczyznami. Ta książka nie za bardzo mnie jednak interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciąża bliźniacza z dwoma facetami. Ciekawy temat. Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładna okładka, a temat bardzo oryginalny :)
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. wartka akcja, trzymająca do końca w napięciu, książka jest super, wielki talent pisarski...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.facebook.com/groups/1536090473305022/ Zapraszam do Grupy na Facebook

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  9. https://www.facebook.com/groups/1536090473305022/ Zapraszam do Grupy na Facebook

    OdpowiedzUsuń
  10. https://www.facebook.com/groups/1536090473305022/ Zapraszam do grupy na temat książki Blizy na Facebook

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty