Nigdy nie mów nigdy! Czytnik - ale jaki?

Od miesiąca coraz częściej zerkam na strony z czytnikami e - booków. Są plusy i minusy. 
Zastanawiam się nad Kindle. Co myślicie? Nie potrzebuję żadnych mega wypasionych opcji. Ma być dobre światełko, dobra czcionka, łatwa obsługa, odczyt przynajmniej kilku formatów i przede wszystkim abym mogła zaznaczyć na jakiej stronie skończyłam lekturę ;)

Może są wśród Was osoby używające Kindle - byłabym wdzięczna za Wasze zdanie. Czekam również na inne propozycje.

Proszę pomóżcie mi bo już lekko zgłupiałam. Z resztą sama się sobie dziwię, że ja zagorzała fanka formy papierowej książki rozglądam się za e-bookami?!
Cóż świat idzie do przodu :)

Komentarze

  1. Kindle Classic zdecydowanie fajna opcja. Sam używam - lekki, płaski, brak zbędnej na co dzień klawiatury, przez co nie tracimy na wielkości ekranu, wygodny w obsłudze. Czego chcieć więcej?

    OdpowiedzUsuń
  2. To może i ja kiedyś sobie taki kupię? :) Na razie jestem przeciwna czytnikom, ale... tylko krowa nie zmienia zdania :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam Kindla 5 bez światła (przez co wiadomo był tańszy) ale jest rewelacyjny! Bateria trzyma miesiąc na jednym ładowaniu. Miałam kiedyś inny czytnik jakieś nieznanej firmy i nie miałam szans czytać w słońcu (w ogóle na dworze) na kindlu mogę czytać w pełnym słońcu i wszystko świetnie widać. Obsługuje chyba wszystkie formaty, ale w pdf nie można powiększyć literek, dlatego też ściągłąm sobie darmowy program z internetu "calibre library" i tam konwertuje książki na wybrany format. Jeśli skończysz np. czytać na 40% (na kindlu nie pokazują się strony chyba że czytasz w pdf) to tam gdzie skończyłaś zaczynasz ;) no i wiadomo, że możesz wrzucić do środka mnóstwo książek. Ja się bardzo cieszę, że kupiłam kindla. Nie żebym się reklamowała czy coś, ale jak będziesz zainteresowana to kiedyś o tym napisałam u siebie ;) http://spetana-przez-ksiazki.blogspot.com/2014/01/porownanie-czytnikow.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie Clary - pamiętałam, że ktoś się kiedyś wypowiadał, tylko już nie pamiętałam kto ;) Już zaglądam na twoją opinię.

      Usuń
  4. Też się zastanawiam nada zakupem. Kindle jest najbardziej popularny i chwalony, ale zastanawiam się jeszcze nad Onyxem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo serdecznie polecam Kindle Paperwhite. Używam od grudnia i jestem bardzo zadowolona :)
    Tutaj opisałam dlaczego:
    http://www.kacikzksiazka.pl/2014/01/dobry-e-book-nie-jest-zy-czyli-dlaczego.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam Kindle paperwhite - nie żałuję dodatkowej kasy, którą trzeba wyłożyć za możliwość czytania po ciemku. Nie zamieniłabym mojego Kindelka za nic na świecie na żaden inny. A obsługa bardzo prosta.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja od kilku dni mam i korzystam z czytnika Onyx Boox c65 Afterglow - i mi on pasuje...choć zastanawiałam się długo nad czytnikiem Kindle
    A Kindla ma mój brat, ale z tego co wiem, nie zna nawet, jaki ma model... ale wiadomo, ze jakis nie najnowszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę poczytać trochę o tym Onyx. Bo to jednak zakup nie dość, że wymagający wyłożenia sporej gotówki to jeszcze na kilka lat.

      Usuń
  8. Ja nie mam Kindle'a, ale nie powiem, że nie zastanawiałam się nad kupnem którejś z wersji.
    Mam za to czytnik Onyx Boox C65 HD Afterglow i nie narzekam.... ;)

    Niektórzy moi znajomi (i nieznajomi również), jak slyszeli o tym, ze chcę kupić czytnik to polecali albo firmę Onyx, albo Pocketa... a na końcu właśnie Kindle.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałam kupić sobie na 40 urodziny. Pożyczyłam w tym celu od osoby, która posiada, na kilka dni. NIE! Nie i jeszcze raz nie :( Czyta się koszmarnie, nie ma żadnego pozytywnego porównania z prawdziwą książką...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania z książką nic się nie równa i ja również jestem tego samego zdania. Jednak jakby nie było czasami musimy się poświecić ;)

      Usuń
  10. Ja na razie nie planuję takiego zakupu;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam Kindle Paperwhite i jestem bardzo zadowolona. Przyjemnie się go używa, jest prosty w obsłudze, wygodny, lekki, super opcja z regulowaniem światła. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam Kindla, ale od ponad dwóch lat używam Onyx Boox A60. Co prawda mój model należy do tych bardziej "wypasionych", choć połowy funkcji jako takich nie używam i teraz jakbym kupowała na pewno kupiłabym inny model tej firmy. Natomiast samą markę mogę Ci polecić, czytnik jest świetny, nie mam z nim żadnych problemów i to co dla mnie najważniejsze - czytam każdy format (epub, mobi, pdf, doc itd.)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej. Ja mam czytnik Iriver z empiku- mam go 4 lata i jestem bardzo zadowolona- nie wiesza się, co najważniejsze, można robić zakładki w książkach, czytać gazety itd. A co do formatów książek ja przerabiam zawsze na epub w programie Calibre- tam też możemy stworzyć swoją własną biblioteczkę.
    Oczywiście czytnik to nie prawdziwa książka- brak zapachu i szeleszczących kartek:( Ale jak sie człowiek wybiera na 2 tyg. wakacji to lepiej wziąć jedno małe urządzenie niż 3-ksiązki:) Oszczędność zarówno miejsca jak i rąk przy dźwiganiu.
    Jak moja mama pożeraczka książek się przekonała, to myślę, że dla Ciebie też czytni będzie odpowiedni:) A co do Firmy- w każdej możesz trafić na felerny egzemplarz, a jeśli chodzi o podświetlenie proponuję małą ledową lampeczkę- oszczędzasz wtedy na baterii z czytnika.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja niedawno pisałam o czytniku Manta - dobrze mi się sprawuje od początku tego roku, ale jak chcesz mieć podświetlany ekran polecam inny;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty