"Sztuka bycia Elą", Johanna Nilsson



autor: Johanna Nilsson
tytuł: "Sztuka bycia Elą"
wydawnictwo: Replika, Zakrzewo 2008, str. 285
ISBN: 978-83-60383-42-1
Z półki


"Sztuka bycia Elą", to kolejna książka, która trafiła do mojego koszyka przy zakupach internetowych. Nie wiedziałam za bardzo o czym i na ile ciekawie pisze autorka, do tej pory jej nie znałam, jedynie opis z okładki mnie zainteresował.

Ela Sander 26-letnia Szwedka, mieszkająca już sama, i można by powiedzieć, że skoro mieszka sama i do tego zarabia na swoje utrzymanie, więc jak najbardziej w dorosłość weszła. Niestety dziewczyna nie radzi sobie z rozwodem rodziców i ich akceptacją ich nowych potencjalnych partnerów, nie do końca jest zadowolona z tego, że nie ma brata tylko dla siebie, gdyż ten założył już rodzinę i niedawno urodziło mu się dziecko. Jest samotna i to bardzo, jednak rodziny zakładać nie planuje, z obawy zgnuśnienia w domu jako kura domowa. Dopiero nieoczekiwane spotkanie z małą 6- letnią dziewczynką zaczyna jej zmieniać życie i wprowadzać wiele radości. Klara to córka narkomanki, jednak codziennie jest sama gdyż matka się nią nie zajmuje, czasami wręcz nie pamięta, że ma dziecko. W obawie przed umieszczeniem dziewczynki w domu dziecka Ela postanawia coś z tym zrobić i nie dopuścić do tego wydarzenia. 

"Sztuka bycia Elą" to bardzo interesująca książka. Historia która momentami irytuje poprzez niektóre zachowania Eli, jak również daje do myślenia czy bycie dorosłym to taki łatwy chleb? Czy gdy z własnego wyboru jesteśmy sami jest nam łatwiej pokonać przeciwności losu i co się dzieje, gdy do naszego na pozór uporządkowanego życia ktoś "zaprosi" małe dziecko, którym chcąc nie chcą musimy się zająć.

Początkowo książka mnie irytowała i wiele razy okładałam ją na półkę. Jednak gdy pojawia się Klara, historia zaczyna wciągać. Historia wzrusza, wzbudza wiele emocji- chciałabym napisać więcej jednak boję się, że za dużo zdradzę.

Polecam książkę i nie obawiajcie się tego, że początkowo nuży i dość mocno irytuje, że czytelnik ma ochotę wstrząsnąć Elą- później naprawdę będzie się działo.

Moja ocena: 4/5

Książka bierze udział w wyzwaniu:


Komentarze

  1. Ciekawa historia, lubię książki życiowe więc myślę,że po irytacji Elą potem byłabym zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że lubisz takie obyczajowe pozycje;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesująca. Ciekawa jeszcze z tego powodu, że rzecz dzieje się w Szwecji.
    Nie znam w ogóle współczesnej literatury szwedzkiej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele o tej książce już słyszałam i czytałam i jestem jej bardzo ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że to bardzo życiowa historia- prawie jestem rówieśniczką bohaterki. Z chęcią poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i ja lubię takie życiowe książki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo eteryczna okładka. Zachęca do czytania. Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty