"Syrenka", Läckberg Camilla


autorLäckberg Camilla
tytuł: "Syrenka"
wydawnictwo: Czarna Owca, Warszawa 2013, str. 488
ISBN: 978-83-7554-510-4
seria: Czarna seria

Kolejny kryminał w tym roku za mną ( nie mam pojęcia który już), kolejny szwedzki kryminał- rewelacyjny kryminał od którego ciężko się oderwać. Jest tylko jeden minus... to moje pierwsze spotkanie z autorką- chociaż w sumie to nie przeszkadza; ale pierwsze spotkanie z serią i co- zaczęłam od 6 części! 

Chcecie opinię osoby która nie może odnieść się do poprzednich tytułów, bo ich nie czytała, bo nawet na recenzję nie spojrzała aby sobie uczty nie psuć? Chcecie czy nie i tak Wam opiszę ;)

W tajemniczych okolicznościach ginie mężczyzna. Sprawą postanawia się zająć Patrick Hedstrom ze swoją załogą z komisariatu. Dość długo to trwa, gdyż dopiero po kilku miesiącach przypadkowy spacerowicz odkrywa ciało mężczyzny w jeziorze pod lodem. W między czasie Christian- bibliotekarz- postanawia wydać swoją książkę "Syrenka" w czym pomaga mu Erica spodziewająca się bliźniąt -żona Patrika. Jednak od jakiegoś czasu Christian zaczyna dostawać pogróżki. Erika informuje o tym męża i okazuje się, że nie tylko on dostaje takie listy. Sprawa zaczyna się komplikować gdy umiera żona Kenneta- przyjaciela mężczyzn, a wiele innych dowodów wychodzi na światło dzienne. Po czasie okazuje się, że te wypadki mają jeden wspólny klucz.

"Syrenka" to uczta dla zmysłów, uczta dla ciała i ducha!!! Myślałam, że długo długo nie przeczytam lepszego kryminału- a tu proszę jaka perełka. Jestem zachwycona autorką, jest stylem, kunsztem pisarskim, modelowaniem postaci. Bohaterzy świetnie nakreśleni jednak zawsze pozostaje małe "ale". Nie mam pojęcia na czym to polega, że szwedzkie kryminały mają swój specyficzny klimat- przecież to nie chodzi o położenie geograficzne, jest w tych książkach coś takiego, jakaś magia która przyciąga jednak nie mam pojęcia jak to ubrać w słowa.

Szczerze- początek nie bardzo mi się podobał. Za wolno trochę za nudno, myślę sobie cała książka o bibliotekarzu i jego książce- i gdzie tu groza? Skoro mi się nie podobał to pomyślałam, że jednak trzeba było zacząć od pierwszej części. Jednak nie, wydaje mi się, że w tym przypadku w tej serii nie ma takiej potrzeby. Pomimo, że części do siebie nawiązują to jednak według mnie mogą egzystować oddzielnie. Książka ładnie się zaczyna i ładnie się kończy... o ja naiwna- to zakończenie rozłożyło mnie na łopatki. Zakończenie jest bardzo mocne i bardzo zaskakujące. A z opisu na okładce kolejnej części wiem, że będzie się działo. 

Nie mogę nawiązać do poprzednich części serii bo jak wspomniałam wcześniej nie czytałam ich. Więc nie wiem czy książka jest lepsza, gorsza czy porównywalna do poprzednich. Może to i dobrze.

Jednak po dłuższym namyśle stwierdzam, że dobrze że nie mam innych części serii w domu (najwyższy czas zakupić), bo pewnie już dawno przeczytałabym "Latarnika".

Autorka tym sposobem trafia na listę moich ulubionych autorów i bardzo się cieszę, że mogłam się zapoznać z jej piórem i stylem.

Książkę polecam wszystkim tym którzy jeszcze jej nie czytali, wszystkim tym którzy uwielbiają kryminały- szwedzkie kryminały.

 Moja ocena: 5!/5

Ocena z ! świadczy tylko o tym, że jak najszybciej muszę zapoznać się z całą serią ;)

Za możliwość zapoznania się z twórczością autorki dziękuję wydawnictwu Czarna Owca.

Książka bierze udział w wyzwaniu 

Księżniczka z lodu | Kaznodzieja | Kamieniarz | Ofiara losu | Niemiecki bękart | Syrenka | Latarnik | Fabrykantka Aniołów

Komentarze

  1. Uwielbiam Lackberg! "Syrenka" to jedyna jej książka, której jeszcze nie przeczytałam:).W związku z tym cieszę się, że trafiłam na Twojego bloga, a kryminał okazał się świetny. Muszę koniecznie go kupić:).Z mojej strony, jako że Lackberg należy do moich ulubionych pisarzy, zachęcam do zapoznania się z innymi jej ksiazkami.

    ksiazkowamaniaczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie w moich progach :) Po książki Lackberg chętnie sięgnę.

      Usuń
  2. Ja też właśnie zabrałam się za czytanie tej serii, ale tak się złożyło, że kupiłam od razu kilka i mogłam zacząć od pierwszej:)Czytając Twoją recenzję trochę sobie zaspoilerowałam:P ale nie żałuję, bo dzięki temu wiem, że kolejnymi częściami się nie zawiodę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę Ci zazdroszczę, że masz inne tytuły z serii... ale już niedługo i ja będę je miała ;)

      Usuń
  3. 3 pierwsze tomy są najlepsze. Ten mnie nie porwał, ale jeśli Tobie tak bardzo się podobał, to 3 pierwsze powinnaś pokochać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dziękuję za sugestię- możliwe że faktycznie wcześniejsze części będą jeszcze lepsze :)

      Usuń
  4. Dosyć gruba, ale zachęcająca recenzja :D także może przeczytam :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że Ci się spodobała, tak koniecznie przeczytaj pozostałe jej kryminały (u mnie recenzje jeśli byłabyś ciekawa).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzje innych części kuszą strasznie ale tak sobie myślę, że po lekturze tego tytułu chyba je odpuszczę dopóki książki nie przeczytam. Będę je czytać sukcesywnie po każdej książce aby weryfikować oceny.

      Usuń
    2. Fakt, to też dobry pomysł, za dużo nie wiedzieć o książce przed czytaniem :)

      Usuń
  6. Mi polecaj:) Mam ją na półce, podobnie jak Niemieckiego bękarta. Pisarki nie znam jeszcze z autopsji , ale skoro kocham szwedzką literaturę, to pewnie autorkę polubię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w koncu zapoznać się z jakimś skandynawski kryminałem. Owszem czytałam je kiedyś, ale było to dosyć dawno :) Świetna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Już od roku obiecuje sobie, że zabiorę się a Camillę i jakoś ciągle brak mi czasu!

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie jest podobnie. Książki tej autorki leżą na półce i tylko przekładam je z miejsca na miejsce. To powalające zakończenie bardzo mnie zaintrygowało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekładanie to złe postępowanie- stanowczo złe. Koniecznie trzeba to zmienić :D

      Usuń
  10. Lubię kryminały, a już zwłaszcza skandynawskie. Tej autorki mam na koncie 1 książkę, bo w sumie chciałam czytać po kolei, a nie znalazłam kolejnych w bibliotece jak na razie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja dopiero przeczytałam 3 książki tejże autorki, ale zdążyłam ją bardzo polubić, mam nadzieję, że i do "Syrenki" dojdę :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam kryminały, a ten wydaje się być wprost niesamowity! Z pewnością sięgnę po tę serię :D Poza tym bardzo spodobała mi się Twoja recenzja :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty