"Aniołkowe mamy. Historie kobiet, które poroniły. Porady ekspertów"



tytuł: "Aniołkowe mamy. Historie kobiet, które poroniły. Porady ekspertów"
autor: praca zbiorowa 
wydawnictwo: M, Kraków 2009, 234 s.
ISBN: 978-83-7595-157-8

Długo wzbraniałam się przed sięgnięciem po tę książkę. Temat poronienia dotyczy również mnie, i świeży jeszcze powrót do tej tematyki był dla mnie wielkim bólem. 
Opisane są tu historie 4 kobiet, kobiet które opisują swoje przemyślenia, ukazują swój ból i niemoc z tym tematem związaną na swoich blogach. W ten sposób "odnajdują się" wzajemnie i cierpią a zarazem pocieszają się razem. Bo wiedzą czy coś powiedzieć, czy po prostu przemilczeć. Bo nikt nie zrozumie kobiety która straciła swoje dziecka jak inna taka kobieta a mówienie "zdarza się", postaracie się raz jeszcze" jest po prostu jeszcze większym bólem który rozdziera serce. 
Aniołkowe mamy są wśród nas, wśród naszych przyjaciół ale wolą się nie ujawniać- tak jest po prostu lepiej- nie chcemy rozgrzewać ponownie tego tematu. Najbardziej boli gdy widzimy kobiety w ciąży, z maluszkami......

"Naszego bólu nie da się zapomnieć, wymazać z pamięci. Nasz ból jest częścią nas i Ci, którzy uważają że czas iść do przodu, nie patrząc w przeszłość są w błędzie. Nikt za nas nie przeżyje naszego życia... Pozwólcie nam więc cierpieć i rozpaczać... To nasza strata, to nasza ciężka droga... Dziękujcie Bogu, że sami nią nie podążacie..." (90-91 str.)


Książka bierze udział w wyzwaniu- "Polacy nie gęsi..."

Komentarze

  1. I ja jestem mamą Aniołka. Ja już przeżyłam swoją stratę, żałobę, przechorowałam to okropnie. Mimo to sięgając po takie lektury, serce rozdziera mi się na małe kawałeczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja jestem w gronie aniołkowych mam :(
    Teraz choć nadal bardzo pragnę dziecka, boję się kolejnej ciąży, by jej znów nie stracić...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty