"Żydówka Noemi", Jerzy Stegner


Długo nie mogłam określić swego zdania o tej lekturze, nie wiedziałam jak ubrać w słowa w swoje myśli. Getto kojarzy nam się ze złem, śmiercią, ubóstwem i taki właśnie obraz był dla nas ukazywany w szkole.
Jednak autor pokazuje nam trochę inne oblicze warszawskiego getta, i to że Niemcy byli tymi złymi to zdarzały się dość często sytuacje, że Żydzi, Polacy i Niemcy współpracowali ze sobą.
Według mnie to nieźle napisana książka, ukazująca całkiem inne spojrzenie na getto. Przecież to o to chodzi, aby poznawać historię nie tylko z jednego punktu widzenia tak jak to było do tej pory, ale również poznać drugą stronę medalu, że Polacy byli tacy dobrzy dla Żydów, ukrywali ich ale również sami ich wydawali i byli wobec nich okrutni.

Wydaje mi się, że książka przypadnie do gustu osobom podobnym do mnie czyli nie gustującym w opracowaniach historycznych.
To całkiem inne spojrzenie na getto, ale czy niesie w sobie prawdę- nie wiem.

Komentarze

Popularne posty