"Władca wilków", Juraj Cervenak



tytuł: "Władca wilków"
autor: Juraj Cervenak
seria: Czarnoksiężnik
wydawnictwo: Instytut Wydawniczy Erica, Warszawa 2012
ISBN: 978-83-62329-40-3
strony: 369

Głównym bohaterem jest Czarny Rogan, wojownik-łucznik, który budzi skrajne emocje, i strach i podziw wśród wrogów. Walczył ona dla wielu władców, jednak nie w głowie mu zasługi i chwała, pragnie on zemsty na Awarach za zamordowanie jego żony i porwanie małego synka, którego złożyli w ofierze Swemu bogowi Kelgarowi. Poznajemy również wiedźmę Mirenę, zwaną Osą, która towarzyszy Roganowi w tropieniu Krwawych Psów, czy Gorywałda- wilka mówiącego ludzkim głosem. 
Juraj Cervenak to kolejny autor który się wpisuje w moją listę ulubionych. 

Patrząc na okładkę książki mamy wrażenie, że krew będzie lała się strumieniami. Jednak już w notce wprowadzającej autor informuje nas, że wydanie polskie jest trochę łagodniejsze niż to czeskie sprzed 10 lat. Nota ta wniosła dużo przed przeczytaniem tej książki. Autor nie chciał powielać skandynawskich mitów, wymyślać nowych historii. Skupił się na mitologii Słowian i dość długo szukał informacji, które by go zadowoliły. 

Dlaczego sięgnęłam po ten tytuł? Od kilku lat mój mąż interesuje się mitologią Słowian, i chciał nie chciał ja również co nieco przyswoiłam z jego zbioru książek. W naszym domu przewija się co jakiś czas imię Perun czy Weles. Dlatego też chciałam zapoznać się z wersją historyczną w połączeniu z fantastyką.
Okładka przeraża, jednak opis z tyłu książki zapowiada świetnie spędzony czas przy tej lekturze. 

Polecam gorąco. Książkę czyta się bardzo szybko, nie ma czasu na nudę co rusz pojawiają się nowe wątki, bohaterzy, którzy nas wciągają maksymalnie w historię. 
Czekam z niecierpliwością na kolejny tom: "Miecz Radogosta".

Moja ocena: 5/5

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu ERICA


Komentarze

Popularne posty