"Cejrowski. Biografia", Grzegorz Brzozowicz



Zacznę inaczej niż zawsze.

Książka pięknie wydana, kolorowa twarda obwoluta, mnóstwo kolorowych zdjęć wewnątrz z dzieciństwa WC jak i również już tych teraźniejszych. Nie jest to książka o podróżach WC, są one jedynie wspomniane. Natomiast jest tu opisane całe życie bohatera od dzieciństwa a nawet jeszcze wcześniej od historii jego rodziców i dziadków, do czasów współczesnych. 
Autor książki- Grzegorz Brzozowicz musiał się trochę natrudzić aby zebrać interesujące go informacje o WC. Dotarł do jego przyjaciół z lat dzieciństwa, nauczycieli czy współpracowników. Bardzo barwnie opisał samego bohatera, który czasami po trupach szedł do wcześniej postawionego sobie celu.
Brzozowicz już na samym początku historii ostrzega nas że sam WC nie chciał aby ta biografia ujrzała światło dzienne, nie zgadzał się z nią, nawet nie próbował jej autoryzować.

W sumie nawet się nie dziwię. WC to osoba dość kontrowersyjna, która inne religie uważa za heretyckie, liczy się tylko jedno zdanie-zdanie jego samego. Stara się narzucić swoje poglądy na innych  i nie dopuszcza do tego aby ktoś się mu sprzeciwił, w przeciwnym razie omija go szerokim łukiem. 
Jednak autor biografii skądś wziął te stwierdzenia, raczej nie przypuszczam aby je wymyślił. Gdyż wystarczyło obejrzeć kilka odcinków "Boso przez świat", aby się przekonać jakie poglądy czy to religijne czy to polityczne ma Cejrowski. i właśnie to mi się w nim nie podoba! 
Lektura tej biografii przekonała mnie jedynie do tego, jaki jest faktycznie WC. Jeśli ktoś się pokusi o napisanie jeszcze jednej biografii lub sam WC będzie chciał napisać autobiografię- ja po nią nie sięgnę.

Książkę oceniam pod względem treści i faktów

Moja ocena:4/5

Gdybym miała ocenić samego bohatera z tej książki: 1/5

Wydaje mi się że źle zrobiłam sięgając po tę biografię, gdyż teraz przy oglądaniu odcinków "Boso przez świat" będę patrzała na WC przez pryzmat tej biografii i może już mi się tak bardzo kolorowo opowiedziane historie nie będą podobać?

Komentarze

  1. Nie lubię Cejrowskiego jako człowieka, za to jego historie są niezwykle ciekawe, pod warunkiem że o nich czytam a nie słucham. Dlatego biografii stanowczo mówię nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą. Ja uwielbiam oglądać jego filmy podróżnicze i czytać książki o tej tematyce...natomiast razi mnie wplatanie w nie jego poglądów!!! A po tej lekturze, lubię go coraz mniej.

      Usuń
  2. Cóż jest złego w dzieleniu się swoimi poglądami? Przecież każdy z nas robi to bezustannie. Być może niechęć do poglądów WC ma się stąd, że Wy macie inne? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Limonka nie ma nic złego w dzieleniu się swoimi poglądami. Złe jest ich narzucanie innym za wszelka cenę i uznawanie innych ludzi/religii/ wyznań za złe, które wcale nie powinny istnieć.

      Usuń
    2. Zwykłe, katolickie zachowanie ;)

      Usuń
  3. Nigdy nie czytałam biografi ale może zacznę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty