Zagubiony Heros" Rick Riordan

Z Rickiem Riordanem spotkałam się po raz pierwszy. Troszkę obawiałam się sięgnięcia po "Zagubionego herosa", gdyż nie za każdą formą fantastyki przepadam. A ta wydawała mi się nudna i bałam się troszkę, że nie przebrnę przez tę książkę.
Ale w końcu przysiadłam i pierwsze moje skojarzenie Harry Potter. Myślę sobie: NIE, nie dam rady- nie lubię, to nie to. 
Czytam dalej, czytam i kolejna taka sama myśl nie dam rady jednak. Jednak postanowiłam, że jeszcze jeden rozdział i jeśli on do mnie nie przemówi to się pożegnamy. Czytam. . . i się oderwać już nie mogłam!!! Akcja mknie z szybkością błyskawicy. Mamy tu do czynienia  z 3 bohaterami: Jason, Piper i Leo. Oraz z mnóstwem bogów z mitologii greckiej i rzymskiej. 
Dzieciaki lądują w Szkole Dziczy i  żadne nie ma pojęcia, że jest półbogiem. 

Piper aby uratować ojca, który jest w niebezpieczeństwie musi stawić na szali przyjaźń z Leo i Jasonem.

Leo to złota rączka, z "niczego zrobi przydatny w danej chwili przedmiot". Gdy był mały jego matka zginęła w pożarze, który on sam spowodował i do tej pory się tym obwinia.

Jason stracił pamięć i nie ma pojęcia kim jest i kim są osoby wokół niego.

Wydawałoby się, że książka stricte młodzieżowa, jednak godna polecenia również starszym czytelnikom. Akcja tak skonstruowana, że nie ma czasu na nudę. Bohaterów non stop spotykają ciekawe przygody, za każdym razem sami się zadziwiają własnymi umiejętnościami. Mnóstwo humoru, co jeszcze potęgowało chęć czytania książki.
Podobało mi się podzielenie jej na rozdziały i to że o myślach, przygodach i rozterkach bohaterów dowiadujemy się z 3 perspektyw, perspektyw młodych półbogów.
Będę czekała z niecierpliwością na kolejną część z serii "Olimpijscy Herosi".

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu "GALERIA KSIĄŻKI".

Moja ocena: 5/5

Komentarze

  1. Pottera akurat uwielbiam, ale za fantastyką na co dzień też nie jestem. mimo to Heros mnie do siebie przekonał i równie błyskawicznie mi się go czytało.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się, że ostatnio do książek wplatane są wątki mitologiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dobry poczatek

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty