"Dziedzictwo mroku", Despain Bree

Długo podchodziłam do przeczytania tej książki.

Okładka piękna- matowe, czarne tło a na nim piękny błyszczący fiolet. A treść??? Okazuje się, że o wilkołakach. O nie, nie dam rady, jedyne wilkołaki jakie zniosłam to te ze "Zmierzchu".

Krążyłam, krążyłam wokół książki, znów wróciłam do recenzji innych. I zauważyłam, że prawie wszyscy podchodzili do tej pozycji z rezerwą, a później nadchodziło pozytywne rozczarowanie. I postanowiłam, że dam jej szansę.

Grace Divine to córka pastora, uczennica szkoły plastycznej. Jako córka pastora, osoby najbardziej znanej w okolicy musi świecić przykładem i tak też robi. Z resztą cała rodzina zachowuje się "grzecznie" i nikt nie stara się zwracać na siebie zbytniej uwagi.

Wszystko zaczyna się zmieniać, gdy do szkoły po 3 latach nieobecności wraca Daniel Kalbi. Powrót Daniela zakłóca sielskość rodziny Divine`ów. Nikt przez te lata nie wspominał nawet o chłopaku, który przez jakiś czas mieszkał z nimi pod jednym dachem. Nikt nie chce powiedzieć Grace, dlaczego jest on niemile widziany w ich domu.

Co stało się 3 lata temu, gdy do domu pewnego dnia wrócił zakrwawiony jej brat?
Jaką tajemnicę ukrywa Daniel?
Co ma z tym wspólnego Jude? I dlaczego tak nienawidzi Daniela?

Jakieś 30 stron przeczytałam wcześniej, później zrobiłam kilka dni przerwy, aby dziś wrócić do książki ze zdwojoną siła i przeczytać ją do końca.
Nie mogłam się oderwać. Prosty, ciekawy język, bardzo dobrze rozwijająca się fabuła, która wciąga ze strony na stronę.
Nie ma niepotrzebnych, przydługich, nic nie wnoszących opisów, jak to było np. w "Zmierzchu". Między Danielem a Grace rodzi się wielkie uczucie, ale jest to piękna, nie przerysowana miłość w której brak zbędnych "ochów i achów".
Obawiałam się też, że będzie to kolejna kopia "Zmierzchu", których teraz pełno. Ale nic podobnego! To nowa piękna historia.

Zakończenie książki wskazuje, że historia się skończyła, a jednak jest kolejny tom "Łaska utracona", który świetnie się zapowiada.

Książka lekka, przyjemna i godna polecenia. Czekam z niecierpliwością na kolejną część.


Za książkę dziękuję wydawnictwu GALERIA KSIĄŻKI




font-size: large;">Moja ocena: 5/5

Komentarze

  1. Okładka świetna, recenzja zachęcająca... Nic tylko czytać:D
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam bardzo podobne zdanie do twojego co do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku strasznie chcę przeczytać tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna pozytywyna opinia;) już nie mogę się doczekać, kiedy wezmę tę książkę w swoje ręce;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Szata graficzna niesamowita, ale nie mam ochoty w tym momencie na tego typu historię, jednak prędzej czy później wyląduję w moim zbiorze ;]
    I cieszy mnie, że ,,Zmierzch,, jest tu inspiracją, a nie pierwowzorem do odtwarzania ;]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty