Mistrz i Zielonooka Nadzieja, Johanna Kern



Johanna Kern
Mistrz i Zielonooka Nadzieja
ISBN: 978-1-4827472-6-3

Po Mistrza i Zielonooką Nadzieję sięgnęłam z czystej ciekawości jednak z wielką obawą, że nie podołam tematyce podjętego zagadnienia. Początkowo, gdy tylko książka do mnie dotarła, przeraziła mnie jej objętość i planowałam ją jedynie przekartkować i przeczytać we fragmentach. Nie zawsze odnajduję się w zagadnieniu filozofii czy psychologii, dlatego też ta książka początkowa budziła moje obawy. Jak się jednak okazało czytanie fragmentów spowodowało, że to jednak za mało i ja chcę więcej. O dziwo sięgając po książkę po raz drugi, przeczytałam ją od deski do deski.

Johanna Kern w bardzo ciekawy i płynny sposób opisała swoje spotkanie z Mistrzem. Już od pierwszych zdań lektura wciąga i nie pozwala oderwać się od czasami nienazwanych zjawisk czy symboli, które są opisane nad wyraz realnie, co powoduje, że to, co dotąd nieznane i niezrozumiałe staje się intrygujące i zmusza do zbadania.

Lektura Mistrza i Zielonookiej Nadziei dostarcza niesamowitych emocji w trakcie lektury. Język, jakim posługuje się autorka jest przystępny, dzięki czemu trudne i nieznane zagadnienia stają się przystępne, a opisane zjawiska intrygujące. Każde spotkanie z Mistrzem i jej przeniesienie się w inne rejony umysłu jest przedstawione przez nią w sposób zrozumiały i ciekawy, co powoduje, że czytelnik ma wrażenie, że sam przeżył daną podróż.

Po lekturze Mistrza i Zielonookiej Nadziei zagadnienie hipnozy dotąd dla mnie mało interesujące i tym bardziej nieznane stało się ciekawym zjawiskiem godnym zbadania. Podróż, jaką odbywa Johanna Kern jest tak naprawdę podróżą do jej wnętrza i nie do końca wiemy czy przedstawiony Mistrz naprawdę istnieje, jednak nie zmienia to faktu, że każdy z nas mógłby się również z nim spotkać w odpowiednich warunkach.

Pomimo mojej wcześniejszej obawy przed lekturą cieszę się, że jednak dałam jej drugą szansę gdyż przygoda, jaką dostarczyła mi autorka, a dodatkowo okraszona pięknym przystępnym językiem spowodowała, że historia przedstawiona dała mi wiele do myślenia w zagadnieniu faz snu i hipnozy.

Johanna Kern, kanadyjska reżyserka i producentka filmowa urodzona i wychowana w Polsce, oraz kilkakrotnie nagradzana pisarka, opowiada o niezwykłych przeżyciach z Mistrzem poznanym podczas spontanicznych transów, których niespodziewanie zaczęła doświadczać wiele lat temu. Książka ta wypełniona jest zabawnymi scenami ze starożytnej świątyni oraz historiami z osobistego i zawodowego życia uznanego filmowca. Dostarczając znakomitej rozrywki, przedstawia jednocześnie unikalne podejście Mistrza i autorki do nauk psychologii, samorozwoju, fizyki kwantowej, filozofii i religii.


Moja ocena: 8/10

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty