Malownicze. Wymarzony dom, Magdalena Kordel


 
Co potrzeba dla stworzenia lekkiej i przyjemnej w odbiorze lektury dla kobiet? Bohater, który postanawia odwrócić swoje życie o 180 stopni, zmiana miejsca zamieszkania, sielska miejscowość z opuszczonym domem, którym dziwnym trafem trafia do bohatera oraz kalejdoskop bohaterów, którzy stają się teraz jego przyjaciółmi. Jakby tak pomyśleć sporo już takich lektur na półkach w księgarniach, więc co też można ciekawego jeszcze wymyśleć na tyle, aby zainteresować czytelnika? Wiele czytałam dobrego o serii Malownicze Magdaleny Kordel, jednak dopiero pewne zobowiązanie zmobilizowało mnie, abym w końcu sięgnęła po pierwszą część Malownicze. Wymarzony dom.
Magda pochodzi ze stolicy, jest tłumaczem języka francuskiego. Niestety koleje losy sprawiają, że rozstaje się ze swoim chłopakiem Grzegorzem. Postanawia zmienić swoje życie i wyjechać z miasta. Przypadkowo matka jej przyjaciółki kupiła dom w Sudetach, którego musi się niestety pozbyć, gdyż o zakupie nie wie nic jej mąż, który już odłożone pieniądze postanowił przeznaczyć na inny cel. Magda bez zastanowienia odkupuje dom za przysłowiowe grosze, ma wrażenie, że znalazła się w odpowiednim czasie i miejscu, a wyjazd w góry może wiele zmienić w jej życiu. Po przybyciu na miejsce okazuje się, że dom jest w opłakanym stanie i wymaga gruntownego remontu, i tu stają jej na drodze mieszkańcy Malowniczego, którzy pragną pomóc dziewczynie w remoncie.
Jak się okazuje to nie jedyne kłopoty, jakie spotkają bohaterkę. Pewien splot zdarzeń spowoduje, że będzie miała zadanie do wykonania, a mianowicie podejmie się opieki na małą dziewczynką. Nową mieszkanką jej domu stanie się również dziewiętnastolatka, która pragnie poznać tajemnicę swego ojca, również jej rodzona siostra znajdzie się w tarapatach.
Akcja książki jest bardzo wartka, nie miałam czasu na nudę, ciągle coś się działo. Czytając książkę miałam wrażenie, że wsiadłam do pędzącego pociągu, który ani na moment nie chce się zatrzymać. Wymarzony dom to historia pełna śmiechu, zagadek, niesamowitych bohaterów, którzy na każdym kroku zaskakują. Niesamowita książka, która porusza również bardzo trudne tematy wymagające, chociaż chwili przemyślenia i zwrócenia uwagi na otaczający świat.
Bardzo chętnie sięgnę po kontynuację Malowniczego, już wiem, że autorka na długo zagości w moim sercu.
 
 
Moja ocena:
 
 
Wyzwania:
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Komentarze

  1. O właśnie na taką lekką lekturę mam ostatnio chęć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio przekonuję się do polskich autorek, więc czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam dwa tomy tej serii na półce, Paulina bardzo lubi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo miło wspominam zarówno ten jak i drugi tom :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam obie części i są świetne, pokochałam Malownicze i jego mieszkańców :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiedziałam, że Ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki Kordel uwielbiam. Ale to nie jest pierwsza książka o Malowniczym. Polecam te wcześniejsze części :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sądzę, że to dobra książka do poczytania wieczorem przy herbacie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie dziwię się, że ci się spodobała. Świetna książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja także sporo dobrego o niej czytałam i muszę przyznać, iż mimo faktu, że czytuję takie powieści dość rzadko tę z ciekawości bym przeczytała;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam twórczości tej autorki, ale bardzo bym chciała to zmienić, gdyż powyższa książka ogromnie mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty