"Miecz Radogosta", Juraj Cervenak



autor: Juraj Cervenak
tytuł: Miecz Radogosta
wydawnictwo: Instytut Wydawniczy Erica, Warszawa 2014, str. 323
ISBN: 978-83-64185-00-7
seria: Czarnoksiężnik
Władca wilków | Miecz Radogosta


W końcu nadszedł ten czas, że kolejna część serii Juraja Červenáka, Czarnoksiężnik trafiła w moje progi. Z wielką niecierpliwością na nią czekałam i jak tylko okazało się, że mam możliwość zapoznania się z lekturą to niesamowicie przebierałam nóżkami, aż książka do mnie dotrze. Gdy Miecz Radogosta w końcu zasilił moje półki, musiał (jak to u mnie bywa) swoje odczekać. W końcu się doczekał i mogłam z przyjemnością zasiąść do lektury.

Rogan powraca z zaświatów, aby rozpocząć walkę z biesami i siłami ciemności. Jednak, aby mu się to udało musi wyszarpnąć święty Krwawy Ogień. Jest zmuszony odnaleźć prastary miecz Radogosta. W związku z tym razem z Mireną i Gorywałdem udaje się na daleki zachód. Tam dochodzi do walki pomiędzy plemieniem Czechów a plemieniem Łuczan, którego to dowódca książę Włościsław, pragnie zdobyć więcej terenów pod swoje panowanie. Rogan, Mirena i Gorywałd zostaną wciągnięci w szalejącą wojnę, gdyż Włościsław chce aby Czarny Rogan zasilił jego wojsko. Pomiędzy Roganem a Mireną pojawi się uczucie. Mirena jednak jak się okaże nie ma dobrych intencji wobec ukochanego. Czy uczucie, którym go darzy jest prawdziwe, czy tylko na pokaz?

Juraj Červenák, to słowacki pisarz łączący fantastykę z elementami historii. W bardzo interesujący sposób sięga po mitologię Słowian i w pięknych słowach maluje jej obrazy. Za serię Czarnoksiężnik otrzymał Nagrodę Akademii Science Fiction, Fantasy i Horroru w kategorii „Najlepsza czeska i słowacka książka roku”.
Wcale się nie dziwię, ta nagroda autorowi się należy. Miecz Radogosta trzyma wysoki poziom pierwszej części, nawet mogłabym się pokusić o stwierdzenie, że jest jeszcze lepsza.

Narracja książki trzecioosobowa, pozwala na bardziej szczegółowe wniknięcie w historię i spojrzenie na wydarzenia z kilku perspektyw. Fabuła jest wartka i niesamowicie rozwijająca się, mknie do przodu z każdym odgłosem uderzenia miecza. Mnóstwo tu rozwinięcia wątków, które zostały wspomniane we Władcy wilków.

Rozpoczynając lekturę odczuwałam lekki mętlik, gdyż nie do końca mogłam odnaleźć się w fabule. Spowodowane to było jedynie tym, że Miecz Radogosta pojawił się  prawie po 2 latach od części pierwszej. To spowodowało, że odczuwałam niewielki chaos. Na szczęście wczytując się w karty książki powoli pamięć wracała, a historia pierwszej części powoli się klarowała.

Jeśli lubicie historię z elementami fantastyki, lub fantastykę z elementami historii, interesuje was mitologia Słowian to zachęcam do lektury serii Czarnoksiężnik. Moje spotkanie z druga częścią było bardzo owocne, a książkę przeczytałam wręcz jednym tchem. Teraz pozostało czekać na część kolejną.


Moja ocena:


Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa


Książka bierze udział w wyzwaniach:


Komentarze

  1. Chyba jednak się kiedyś skuszę na Władcę Wilków, intryguje mnie twórczość Cervenaka. Fakt faktem, z tego co pamiętam, to chyba pierwszy tom został oceniony jako przeciętny, ale wolałabym sama się przekonać o tym, jaki poziom ma ta seria ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Władcę wilków oceniłam 5/5 więc dość wysoko (w poprzedniej skali) ;)

      Usuń
  2. Nie słyszałam nigdy o książce. Zresztą niewiele książek, które zawierają w sobie mitologię słowiańską, dotychczas przeczytałam. Twoja wysoka ocena i otrzymane nagrody, naprawdę zachęcają. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój kuzyn interesuję się mitologią Słowian, więc polecę mu ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyzwanie Czytamy klasyków - Może jednak dołączysz teraz. Jeśli nie uzbieram przynajmniej pięciu osób, nie ruszamy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chwilowo przerzuciłam się na kryminały, ale jak znowu zapragnę odrobiny fantastyki, to pomyślę o powyższej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  6. To faktycznie dość duża przerwa pomiędzy kolejnymi tomami serii. Można zapomnieć wiele z poprzedniej części...

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę poszukać tej serii w bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest seria idealna dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie kojarzę tej serii, ale to całkiem moje klimaty. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, to chyba nie jest seria dla mnie :)
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Obecnie nie poszukuję fantastyki, rzadko ją czytam, lubię ten gatunek, ale nie jakoś bardzo, więc się wstrzymam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy tom mam na półce, ale jak to ja, jeszcze nie miałam okazji przeczytać :) jeśli mi się spodoba z pewnością zainwestuję też w dwójkę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty