Stos za pytanie cz. III i losowanie szczęśliwca :)

Ostatnia część odpowiedzi na Wasze pytania:

27. Marta Kor
 Stąpasz twardo po ziemi?
Staram się, chociaż rzeczywistość na tyle mnie przytłacza i przeraża, że potrzebuję ukojenia, spokoju i ciszy – lubię być wtedy tylko sama ze sobą.

Czy sny mają dla Ciebie jakieś znaczenie?
Kiedyś nie wierzyłam w sny, jednak 4 lata temu, gdy przyśniło mi się, że z wieżowca zleciał mój kolega, rano zadzwoniła mama z informacją, że zmarł dziadek L Ten sen pamiętam do dziś bardzo dokładnie. Dwa lata później przyśnił mi się właśnie ten dziadek, powiedział mi jedną rzecz… wierzę, że się spełni, tylko potrzebuje odpowiedniego momentu.

 Czy zdarzyło Ci się przeczytać książkę, którą nazwałabyś okropną? Dzielisz literaturę na dobrą i złą?
Staram się nie dzielić literatury, nawet z tej gorszej próbuję wyciągnąć coś dobrego, coś co do mnie jednak przemówi. Jednak są perełki, którymi mam ochotę rzucić gdzieś daleko. Taką książką ostatnio był Anioł – jedna wielka porażka :/

28. Mama Biedrony
Do jakiego książkowego bohatera jesteś najbardziej podobna?
To pytanie należałoby zadać mojej przyjaciółce, ona zna mnie najlepiej i szybciej bym mnie do kogoś porównała.

 Jaka jest Twoja najukochańsza książka, do której zawsze będziesz wracać?
Mały Książę

 Jaka książka i w jaki sposób zmieniła/wpłynęła na Twoje życie|?
Książki nie wpływają na moje życie, nie traktuję ich jak znaków.

29. Adriana B
Ma Pani nieograniczoną liczbę pieniędzy, nadszedł czas wakacji, do jakiego miejsca wyruszyłaby Pani w podróż? I dlaczego akurat to państwo/miasto?
Do tej pory nie miałam myśli wyjazdu za granicę, gdyż wychodzę z założenia, że dopóki nie poznam wzdłuż i wszerz Polski, to nigdzie nie wyjeżdżam. Jednak bardzo chętnie wybrałabym się do Gruzji – robiłam ostatnio chinkali i strasznie mi smakowały. Jestem bardzo ciekawa kuchni gruzińskiej, a gdzie najlepiej ją poznać jak nie u źródła?

 Jeżeli mogłaby Pani wynaleźć jakiś nowy smak, jakieś nowe połączenie, jakie smaki wchodziłyby w grę i jak by go Pani nazwała?
Trudne pytanie. Odpowiem trochę inaczej. Nigdy nie spodziewałam się, że połączenie sosu słodko-kwaśnego i tzatziki to tak rewelacyjny i niesamowity smak J Jadłam jakiś czas temu naleśniki z połączeniem tych dwóch smaków – rewelacja.

 Wygrywa Pani konkurs, nagrodą jest kolacja z Pani ulubionym autorem/autorką. Kim ona/on jest? Oraz w jakiej restauracji chciałaby Pani odbyć to spotkanie?
Elżbieta Cherezińska, może nie restauracja a np. Zlot Słowian i Wikingów (aby klimat zachować) i chętnie posłuchałabym na żywo właśnie i o wikingach.

30. magdalenardo
Co robisz w wolnych chwilach gdy akurat nie czytasz, nie haftujesz i nie "koralikujesz"?
Śpię J Poważnie. Codziennie w ciągu dnia wykradam przynajmniej pól godziny na sen J

 Gdybyś miała napisać własną książkę to o czym by ona była (lub chociaż jaki gatunek, jeśli nie myślałaś o tym jeszcze)?
Podobne pytanie było. Książki raczej nie napiszę, gdyż nie czuję się w tym zagadnieniu dobrze. No ale jeśli już to byłaby raczej literatura obyczajowa.

Gdybyś narodziła się na nowo, w tym samym miejscu, w tej samej rodzinie to co zrobiłabyś inaczej?
Chyba nic. Jest kilka rzeczy, które zrobiłam, a których żałuję, ale to właśnie takie wzloty i upadki najbardziej nas wzmacniają.

31. Edyta Chmura
Dlaczego przestałaś ufać ludziom? Czyżbyś mocno się na kimś zawiodła?
Właśnie – przyjaźń polega na zaufaniu. Kiedyś za bardzo ulegałam i niektórzy to po prostu wykorzystywali dla własnych celów. Od jakiegoś czasu trudno już zdobyć moje zaufanie.

 Czy byłaś kiedyś buntowniczką? Jak się przejawiał Twój bunt - malowałaś włosy na szalone kolory, kłóciłaś się z rodzeństwem, a może czytałaś opracowania lektur zamiast całych książek ;)?
Nie, raczej byłam poukładana, nieśmiała, nie lubiłam być w centrum uwagi – z resztą teraz też za tym nie przepadam. Nie lubię gdy cała uwaga się skupia na mnie – krępuje mnie to.

 Kto "zaraził" Cię pasją haftowania? (Też kiedyś haftowałam, bo bardzo mi się to spodobało, gdy zobaczyłam efekty pracy siostry mojej przyjaciółki...niestety obecnie nie mam na to już czasu :/)
Wertując zasoby Internetu trafiłam na blog Małgosi Piotrowskiej (już nie istnieje) i spodobały mi się te małe kolorowe obrazki. Postanowiłam spróbować i tak się zaczęło

32. Oblicza Rozy
Jakim jest Pani żywiołem: pełnym optymizmu i energii Ogniem, praktyczną i ceniącą ustalony plan Ziemią, logicznym i zamyślonym Powietrzem czy kierującą się emocjami Wodą?
Stanowczo jestem Ziemią z odrobiną Wody J

 Czy według Pani znając czyjeś predyspozycje książkowe, możemy dużo powiedzieć o tej osobie, o jej charakterze?
Według mnie nie. Aby cokolwiek o kimś powiedzieć trzeba tę osobę po prostu znać. Skoro sięgam po prawie wszystkie gatunki literackie, to co to o mnie świadczy? Tak naprawdę dużo i nic.

 Czy Pani zwierzaki żyją jak pies z kotem czy znalazły wspólny kobiecy język? ;)
Moja psina stara się ignorować kotkę, natomiast ta druga jest strasznie zaborcza i pomimo, że jest mniejsza od Toffi z 6 razy to i tak ją atakuje wyznaczając swój rewir – czytaj cały dom J Zgodnie z regułą: byłam pierwsza więc to mój zamek 

  bookowinka
W jaki sposób najczęściej pozyskujesz książki? Zakup? Otrzymane do recenzji? Wygrane w konkursach?
Wszystkie wyżej wymienione oraz często i gęsto wymiany i promocje.

Czy bardziej lubisz czytać książki idealnie nowe prosto z księgarni, czy te już nieco zniszczone ale z duszą, w końcu ileś osób je wcześniej przeczytało ;) ?
Nie przywiązuję wagi do tego czy książka jest prosto z drukarni, czy już przeszła przez kilka osób. Jednak mam jedną zasadę: jeśli książka jest moja, i pomimo, że z drugiej ręki a ja jej nie czytałam to nie pożyczam dopóki ja przez nią nie „przebrnę”.

Kryminał/horror/thriller czy romans, po książkę z której z tych 2 tematyk chętniej sięgniesz?
Stanowczo ten pierwszy.

Chętnie zapytałabym też o sposób organizacji książek na półkach ale już ktoś to pytanie zadał ;)
Tak było to pytanie. Póki co organizacji brak. Jednak jak już będę miała odpowiednie regały to książki będą stać według serii/gatunków/autorów – w takiej właśnie kolejności. Jeśli już skomponuję i pięknie ustawię książki na tych moich wymarzonych półkach to się oczywiście pochwalę ;)

34. Małgorzata Zaczytana
Szczęście wg Ciebie to... 
Pomimo pogody, budzenie się codziennie z uśmiechem na twarzy, robienie tego co się lubi a nie jest zmuszonym. Szczęście to najbliższa rodzina, marzenia, które się spełniają, pasja…

Czy marzysz o dalekich podróżach? Jeśli tak, to jaki obszar na ziemi chciałabyś zobaczyć, zwiedzić i dlaczego.
Podobne pytanie było – oczywiście Gruzja za jej kuchnię.
Z jaką polska pisarką chciałabyś się spotkać, porozmawiać, może zaprzyjaźnić?
Elżbieta Cherezińska J

35. aeljot
Czy było coś (przedmiot, kierunek) podczas studiów bibliotekarskich co całkowicie Cię zaskoczyło jako zupełnie niepasujące do tego kierunku?
Logika – do tej pory nie mam pojęcia do czego ona miałaby być nam potrzebna ;)

 Czy łatwiejszy dostęp do książek (więcej bibliotek, możliwość zakupów przez internet, otwarty rynek po przemianach lat 90-tych) jest według Ciebie lepszy pod względem rozwoju ludzi czy lepsza była klasyka, literatura dostępna przed tymi przemianami?
Wydaje mi się, że teraz jest o wiele łatwiej. Technika rozwija się tak szybko i sprawia wiele dobrego idąc naprzeciw czytelnikom, którzy nie mają możliwości gromadzenia książek – tworząc czytniki ebooków. Chociaż ja pozostanę wierna tradycyjnej formie książki, ten zapach, faktura to nie to samo co literki na monitorze. Chociaż ostatnio zaczęłam się rozglądać za czytnikiem ;)
Sama często korzystam z zakupów przez Internet, tym bardziej jeśli mam możliwość niesamowitych promocji na książki.
A klasyka? Och chciałabym mieć kilkanaście tytułów ale pięknie wydanych.

36. Zjadam Skarpety
Są książki i książki. Takie które spływają po czytelniku jak kolejna z milionów kropel i nie pozostawiają żadnego echa, ale i takie które na trwale upychają się w serduszku i nie chcą go nigdy opuścić. Tak jest i ze wspomnieniami na temat owych książek - z niektórymi wiążą się takie, które na zawsze pozostaną w pamięci. Czy i w Twoim przypadku istnieje jedna książka, z którą wiążą się najlepsze, być może najgorsze wspomnienia, które na zawsze z Tobą zostaną? 
Wcześniej w związku z jednym z pytań odpowiadałam, że największe spustoszenie robią na mnie książki na faktach autentycznych, poruszające cierpienie dzieci i to one właśnie pozostają w mojej psychice dłużej niż inne. Jednak z czasem pamięć i cierpienie się ulatnia. Nie mam takie książki, która po latach nada wzbudza moje emocje… chociaż tak myślę, że może Rozmowy z katem…


Wytrwała i aktywna działalność w blogosferze wymaga od blogerki zaangażowania, chęci i... No właśnie - czego jeszcze? Jakie cechy powinien mieć recenzent, by można go nazwać osobą, która dobrze się spisuje? Czy od początku widziałaś je w sobie, czy dopiero czas i nabywane doświadczenie pozwoliło je w sobie rozwinąć?
Wymaga oczywiście zapału w tym co robimy, chociaż w moim wypadku raz na jakiś czas przychodzi taki moment, że mam serdecznie dość czytania/pisania. Robię przerwę i czekam aż ten zły moment minie, a później przychodzi taki okres, że mam ochotę pochłaniać książki z niesamowita prędkością, jakbym chciała nadrobić stracony czas – czuję niedosyt literek ;)


Bohaterowie w książkach często mają cechy swoich autorów, często ich osobowość jest zaczerpnięta od osób z najbliższego otoczenia - przyjaciół, krewnych, znajomych... Gdybyś to Ty pisała swoją książkę, a bohaterkę zdecydowała kreować na podobną do Ciebie, to jakie miałaby cechy? Odważne, śmiałe, dążące do celu po trupach czy pełne wątpliwości, płoche?
Dlaczego ja nie zadałam tego pytania swojej koleżance? Nie lubię pisać o sobie, nie lubię określać swoich wad i zalet… wrrrrr…..

37. Anja
Jaka książka najbardziej cię zszokowała?
Zasrane życie mojego ojca…

Do jakiej książki wracałaś (wracasz)najczęściej?
Mały Książę

38. jolajka
Czy masz ulubioną książkę, do której lubisz wracać ?
Mały Książe

Co szczególnie polecasz ze swojego stosika?
Książki Cherezińskiej, Czarną Serię Czarnej Owcy oraz fantastykę Galerii Książki.

Na co częściej się decydujesz, na książki czy mulinki ;) ?
W obecnej chwili na książki ;)

Czy cena książki ma jakiś wpływ na to czy ją kupisz ? 
Oczywiście, że tak dlatego tez jeśli już kupuję książki to najczęściej w promocji.

Czy pamiętasz swoją pierwsze odczucia po przeczytaniu pierwszej samodzielnie książki ?
Było to tak dawno temu, że nie mam pojęcia co wtedy mogłam czuć.

39. Ata
 Czy nie masz czasem dosyć czytania i pisania pod presją wydawnictw?
Na szczęście nie, gdyż książki sama sobie dobieram, chociaż zdarza się, że blurb książki mija się z jej zawartością, wtedy się wściekam: jak tak można okłamywać czytelnika! Kiedyś miałam sytuację, że to wydawnictwo mi narzucało książki – pożegnaliśmy się ;)

Co czujesz, kiedy przychodzi kolejna paka książek do zrecenzowania? Euforię? Strach? Zniechęcenie?
Jak mała dziewczynka, która rozpakowuje prezenty pod choinką, pomimo tego, że wiem co w danej przesyłce jest (wystarczy spojrzeć na nadawcę) jednak to uczucie euforii zawsze mi towarzyszy J
 Kiedy napiszesz własną książkę? :-)
Nigdy :P

Wasze pytania były niesamowite, mam nadzieję, że chociaż po części pokryłam Waszą ciekawość?

Przyszła pora na wyłonienie zwycięzcy mojego małego konkursu.
Od 1 do 39 jesteście w kolejności według zgłoszeń, a dalsze miejsca to moja radosna twórczość rozmieszczania was "gdzie popadnie" według oczywiście ilości pytań. I to, że co niektórzy zadali więcej niż 3 pytania, to odpowiedziałam na nie, ale większej liczby głosów niestety nie otrzymaliście ;)


Przyszła pora na losowanie (które jak widać przeprowadziłam już 5 sierpnia


Generator liczb wśród 110 cyferek wylosował

75


Pod którym kryje się osoba o niesamowitym nicku

Zjadam Skarpety

Za chwilę wyślę do Ciebie maila z informacją o wygranej i prośbę o adres wysyłki.
Na odpowiedź czekam 7 dni od dziś. Jeśli do tego czasu nie otrzymam adresu, zrobię kolejne losowanie.

Gratuluję serdecznie!!!

Komentarze

  1. gratuluję zwycięzcy, a tak na marginesie to i ja się staram, ale niestety ten świat jest jaki jest i podobnie jak Ty staram się znaleźć dobre strony w książkach;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pytania rewelacyjne, a odpowiedzi jeszcze lepsze :)
    Nie wiedziałam, ze istnienie książka o takim dziwnym tytule jak: Zasrane życie mojego ojca… Normalnie szok :)
    Gratulacje dla zwyciężczyni!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za odpowiedź.
    I gratulacje dla zwycięzcy - ta wygrana to prawdziwa gratka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna porcja informacji o Tobie:)

    Gratulacje dla zwycięzcy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję :)
    Miło było poczytać te pytania i odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne pytania i jakie czarujące odpowiedzi! :D
    Gratuluję zwycięzcy! :D

    http://dzikie-anioly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję! Też zawsze staram się wybierać z książki coś dobrego, nawet jeśli całość nie za bardzo przypadła mi do gustu:) No i nie pożyczam książek zanim ich sama nie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też uważam, że wzloty i upadki kształtują nas i to dzięki nim jesteśmy jacy jesteśmy.

    Moja mama odkąd pamiętam z dzieciństwa po pracy kładła się na pół godzinki i natychmiast zasypiała. Zadziwiało mnie wtedy to, że gdy potem wstawała to była całkowicie zregenerowana :)

    Ja bym chciała kiedyś napisać swoje wspomnienia z dzieciństwa - wakacje u babci były największym moim szczęściem. A potem jakiś kryminał :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szkoda, że się nie udało tym razem. Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty