"Pełzająca wojna. Quo vadis, Ukraino?", Agnieszka Korniejenko



autor: Agnieszka Korniejenko
tytuł: Pełzająca wojna. Quo vadis, Ukraino?
wydawnictwo: M, Kraków 2014, str. 128
ISBN: 978-83-7595-841-6


To, co dzieje się przy naszej południowo – wschodniej granicy zaczyna spędzać sen z powiek. Czy to zaczątek III wojny światowej, czy prezydent Federacji Rosyjskiej pragnie, jak mówią stać się kolejnym Hitlerem? Moim subiektywnym zdaniem nie doprowadzi to do niczego dobrego. Z dnia na dzień dostajemy kolejne informacje o ostrzałach, wielu rannych i zabitych, wielu represjach przeprowadzanych jak zawsze na niczemu winnych ludziach. Ta polityka do niczego nie doprowadzi. Wyimaginowane marzenia rządzących doprowadzają do cierpienia niewinnych.

Gdy w zapowiedziach wydawnictwa M ukazała się książka Pełzająca wojna. Quo vadis, Ukraino? Agnieszki Korniejenko z wielką chęcią się na nią zdecydowałam. Chciałam poznać zdanie i odczucia ludzi, którzy w tym wszystkim uczestniczą, a nie tylko tak naprawdę suche przekazy w telewizji, czy prasie, które jak wiemy nie zawsze ukazują prawdę.

Pełzająca wojna to niewielkich rozmiarów publikacja, która ukazuje wydarzenia, które przemilczają media. Autorka ukazuje to, o co tak naprawdę w tym wszystkim chodzi, dostajemy kalendarium eurorewolucji z dnia na dzień. Czym dalej zagłębiałam się w lekturą tym miałam coraz szerzej otwarte oczy, tym bardziej byłam przerażona.

Oczywiście nikt się nie przyznaje do tego, kto to tak naprawdę rozpoczął, wina zrzucana się a to na Rosjan, a to na separatystów, a to w końcu na Ukraińców. Po lekturze mam wrażenie, że świat podzielił się na pół. Zachód z Unią Europejska jest za Ukrainą, a po stronie Rosji stoją kraje wschodu – o czym to świadczy i do czego tak naprawdę prowadzi? Czy to czegoś Wam nie przypomina?

Polecam serdecznie tą pozycję, pozwoli ona chociaż po części przybliżyć wam całą sytuację, to o czym inni milczą. 

Moja ocena:


Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa


Książka bierze udział w wyzwaniach:



Komentarze

  1. Dobrze poszerzyć swoją wiedzę, bo przecież ten konflikt jest tak blisko nas;/ Z chęcią przeczytam..

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolokwialnie mówiąc: szkoda gadać. Cała ta sytuacja mnie przeraża i jasno stwierdzam, że historia chyba nikogo jeszcze nie nauczyła na tym świecie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że to co się tam dzieje bardzo mnie martwi. Muszę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  4. Publikacja wydana we właściwym czasie. Kto by się spodziewał, że historia zatoczy koło. Z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, szybko powstała książka o konflikcie na Ukrainie. Przeczytam na pewno..

    Mój blog: http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. książka warta przeczytania, to co się dzieje na Ukrainie jest bardzo niepokojące, szkoda, że tyle niewinnych ludzi cierpi ;/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty