"Europa na wakacje", Magdalena Binkowska, Anna Wilska



autor: Magdalena Binkowska, Anna Wilska
tytuł: Europa na wakacje
wydawnictwo: M, Kraków 2014, str. 112
ISBN: 978-83-7595-837-9


Co by nie mówić, wakacje dobiegają końca. Część z nas jest już po wojażach, część jeszcze przed. Jedni chętniej jeżdżą właśnie w okresie letnim inni natomiast wolą chłodniejszą pogodę i najczęściej urlopy planują w okresie jesiennym.

Gdy wybieramy się pierwszy raz w dane miejsce, często szukamy różnych informacji o atrakcjach, jakie możemy tam spotkać. Dobrą pozycją, która posiada w sobie kilkanaście miejsc europejskich jest najnowszy poradnik Magdaleny Binkowskie i Anny Wilskiej Europa na wakacje wydanej przez wydawnictwo M.

Autorki w bardzo interesujący sposób przedstawiły największe jak i te rzadko zwiedzane miejsca. Każde z przedstawionych miast posiada krótki zarys historyczny, mapki z oznaczonymi ciekawymi miejscami, zdjęcia zabytków jak również mnóstwo ciekawostek o danym miejscu. To poradnik, dzięki któremu zwiedzanie to sama przyjemność. Gdyż autorki wręcz z palcem po mapie pokazują, co warto zwiedzić, jak nie ominąć najciekawszych i wartych uwagi miejsc.

Ta niewielkich rozmiarów książeczka pozwala przenieść się w miejsca, w których nie mieliśmy okazji jeszcze być. Pomaga zaplanować urlop, wyjaśnia, co niewyjaśnione i pokazuje to, co nie zostało pokazane.

Jeśli jeszcze nie byliście na urlopie, a planujecie wyjazd w któreś z miast europejskich to może jest ono właśnie przedstawione w tej pozycji. Jeśli natomiast już byliście na wakacjach i zastanawiacie się, gdzie można by było wybrać się w przyszłym roku to również pozycja dla Was.

Autorki zabierają nas w następujące miejsca: Asyż, Barcelona, Bukowina i Transylwania, Chorwackie wybrzeże, Fatima, Kreta, Londyn, Lourdes, Lwów, Majorka, Paryż, Praga, Rzym i Watykan, Santiago de Compostela, Spisz, Stambuł, Toskania, Wenecja Euganejska, Wiedeń i Wilno. Prawda, że jest, w czym wybierać?


Moja ocena:


Książkę przeczytałam dzięki wydawnictwu


Ksiażka bierze udział w wyzwaniach:
Książkowe podróże - Asyż, Barcelona,  Fatima, Kreta, Lwów, Majorka, Paryż, Praga,  Stambuł, Toskania, Wiedeń

Komentarze

  1. Zainteresowałaś mnie tą pozycją, chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jest w czym wybierać. Bardzo chciałabym wybrać się do Toskanii, tam musi być pięknie... Z tych miejsc byłam w Paryżu i Barcelonie i przejazdem we Wiedniu (szkoda, że tylko przejazdem), więc chyba nie najgorzej :)

    pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna pozycja, która raczej pomaga zdecydować się co do destynacji wakacyjnej, niż realnie wpływa na nasz pobyt gdzieś. Ale jakby nie było, fajny przegląd :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka może być ciekawa. Ostatnio coraz bardziej rozglądam się za takiego typu książkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno to bardzo przydatna lektura, ale chyba się na nią nie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam wrażenie, że w książce jest wspomnianych wiele miejsc na zbyt małej ilości stron;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie takie sama odczucia wobec tej książki, Choć może się mylę i autorki zamieściły tam, po prostu, samą esencję.

      Usuń
    2. Też miałam takie wrażenie. Teraz żałuję, że się na nią nie zdecydowałam :)

      Usuń
  7. książki z podróżą w tle to w ogóle nie moja bajka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka piękna kolorowa okładka, aż chciałoby się tam zajrzeć!

    http://dzikie-anioly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. No proszę, i Wilno jest. Mam zamiar się tam wybrać w przyszłym roku, więc z chęcią zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Może zasugeruje się nią planując kiedyś wakacje lub wycieczkę po Europie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja w tym roku nigdzie nie wyjeżdżałam, nawet w "moje" nieśmiertelne góry, które są moim pewniakiem, a co dopiero marzyć o podróżach po Europie.
    Prezentowana przez Ciebie książka mogłaby być choć namiastką wrażeń, które mogła bym przeżyć na wakacjach.

    P.S. Przepraszam za takie opóźnienie w lekturze Twoich recenzji, niestety przedłużające się problemy z komputerem nie pozwalają na swobodne z niego korzystanie. Sprawozdanie z wyzwania jest na szczęście już uzupełnione.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty