"Tajemnice pachnidła", Agata Wasilenko



autor: Agata Wasilenko
tytuł: "Tajemnice pachnidła"
wydawnictwo: Grodkowskie, Grodków 2007, str. 126
ISBN: 978-83-924177-1-2


Lubimy otaczać się zapachami - przyjemnymi zapachami. Jednym odpowiadają ciężkie zapachy, inni preferują zapachy kwiatowo-owocowe. Są też tacy, którzy adekwatnie do pory roku używają innych zapachów, inni natomiast są wierni jednemu zapachowi przez cały rok. Wielu z nas w ciągu dnia preferuje inny zapach niż ten używany na wieczór, na wielkie wyjścia.

Agata Wasilenko w swojej książce Tajemnice pachnidła postanowiła zebrać wszystkie wiadomości, jakie posiada o konkretnych zapachach i markach perfum, z których są znane konkretne firmy.

Jak się okazuje konkretny zapach wpływa na nasze odczuwanie podświadomie i okazuje się, że czujemy się onieśmieleni przy osobach, które pachną mocnymi perfumami, niż przy tych, które pachną lekko i kwiatowo. Autorka ukazuje, dlaczego zapach talku dla dzieci, kojarzy się nam z przyjemnym zapachem i wywołuje uczucie szczęścia i dlaczego, chętniej po jego nuty sięgają kobiety?

Autorka pisząc Tajemnice pachnidła, zainspirowała się powieścią Pachnidło Patricka Süskinda. Zabiera nas w niesamowitą podróż poprzez konkretne składniki potrzebne do stworzenia niesamowitego zapachu, za który wielu może oddać wszystkie pieniądze świata. Tłumaczy fenomen zapachów składających się z ponad 300 składników, jak również tych, w których skład wchodzi zaledwie 100. Poznajemy historie powstawania perfum Dior, Guerlain czy Chanel No5.

Agata Wasilenko w swojej książce tłumaczy również, dlaczego twórcy perfum tak skrzętnie ukrywają skład swoich receptur. Jak się okazuje, z resztą pewnie sami po sobie wiemy, że co roku rządzi inny zapach, chociaż często jesteśmy wierni jednemu zapachowi przez wiele lat.

Oprócz tych pięknych historii, każda ze stron książki opatrzona jest zdjęciem flakonika perfum oraz krótkim jego opisem ukazującym jego nuty zapachowe.

Tajemnice pachnidła to niewielkich rozmiarów książeczka, którą czyta się bardzo szybko. Autorka w bardzo umiejętny sposób przeprowadza nas przez zapachy, receptury. Robi to tak interesująco, że książkę odbiera się bardzo pozytywnie.


Moja ocena:


Książka bierze udział w wyzwaniach:



Komentarze

  1. "Pachnidło" czytałem, i bardzo mi się podobało, ale po tą książkę nie zamierzam sięgać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie, książka idealna na prezent dla kobiety, która ma niejakiego bzika na punkcie perfum:) A mówiąc o "Pachnidle", oglądałam film, który według mnie, był beznadziejny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę mam i trochę ją pobieżnie czytałam. Zawiera całkiem fajne ciekawostki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jakiś czas temu, ciekawa pozycja dla miłośników, choć tym, co się w tym nie specjalizują też może się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przypuszczałam, że historia perfum może być tak ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam, myślę, że to świetny przewodnik i poradnik, jeśli zamierza się kupić perfumy, bądź jest się ich wielbicielem, a raczej wielbicielką ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzja dodana do Wyzwania od A do Z ;) Dzisiaj ukaże się post podsumowujący lipiec ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty