"Deszczowa Pani", Anna Szałwoni



autor: Anna Szałwoni
tytuł: "Deszczowa Pani"
wydawnictwo: Warszawska Firma Wydawnicza, Warszawa 2014, str. 123
ISBN: 978-83-7805-872-4


Anna Szałwoni, nauczycielka języka angielskiego w gimnazjum, wybiera się po zakończeniu roku szkolnego na szkolenie unijne w Canterbury. Nie do końca spełniona, rozwiedziona od dziesięciu lat, mieszka z dwiema córkami: dziewiętnastoletnią Mileną i trzynastoletnią Natalią. Poszukuje miłości, dlatego też przed wyjazdem przegląda jeszcze zaległe wiadomości na portalu kochanie.pl, na którym od niedawna jest zarejestrowana. Poznaje tam najróżniejszych mężczyzn, i tych w odpowiadającym jej wieku i młokosów, którzy poszukują kobiety na jeden wieczór. Czy Annie uda znaleźć się mężczyznę, z którym będzie mogła spędzić resztę swoich lat?

Deszczowa Pani, to historia kobiety, która poszukuje odrobiny szczęścia, miłości, a przede wszystkim spokoju. Nie jest wymagająca, pragnie jedynie znaleźć mężczyznę, który będzie traktował ją jak najważniejszy skarb i witał ją co rano uśmiechem a nie awanturą. Odskocznie od rzeczywistości znajduje na portalu randkowym. Z wieloma mężczyznami, którzy do niej piszą mailuje dłuższy czas, z kilkoma się spotyka. Jednak „wirtualne” spotkania nie zawsze odzwierciedlają rzeczywistość. Wielu mężczyzn uważa, że skoro już się do niej odezwali, to powinna ich traktować jak przysłowiową gwiazdkę z nieba i zgadzać się na ich warunki.

O autorce nic nie znalazłam w Internecie, jednak w sposobie przedstawiania wydarzeń w książce, jak również nazwaniu swojej bohaterki własnym imieniem, można się zasugerować tym, że jest to swoistego rodzaju dziennik – pamiętnik. Anna Szałwoni w bardzo prosty i przystępny sposób ukazuje swoje losy. Jej historie czyta się z wielką ciekawością. Wiele jest tu wtrąceń z rozmów, które odbyła na portalu, mnóstwo rozmów telefonicznych czy wiadomości sms. Dzięki czemu możemy poznać przekrój charakterologiczny tych, którzy z niego korzystają.

Deszczowa Pani to niewielkich rozmiarów historia, jednak bardzo wartościowa i mądra. Autorka bardzo umiejętnie ukazuje zastaną rzeczywistość. Pokazuje, że jest to powieść uniwersalna, gdyż każdy może znaleźć w niej coś dla siebie. Nie rzadko zdradza własne emocje, przez co czytelnik może wyciągnąć z niej wnioski dla siebie, podjąć decyzję, którą drogą należy zmierzać.

Polecam gorąco Deszczową Panią. To lekka, pisana przystępnym językiem historia ze sporą dawką humoru, z interesującą i realną fabułą. Pokazuje, że nawet najtrudniejsze problemu udaje się rozwiązać, a marzenia należy za wszelką cenę spełniać.

Moja ocena:


Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości


Książka bierze udział w wyzwaniu:




Komentarze

  1. Jaka ciekawa książka. Nigdy wcześniej o niej nie słyszałam, ale muszę przyznać, że wzbudziła moją ciekawość, dlatego chętnie poznam ją bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie i nie jest gruba, także ja jestem na tak :) może sięgnę po nią latem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresował mnie wątek poszukiwania miłości w sieci i to mailowanie. Lubię gdy książka o tym traktuje. Postaram się ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka króciutka książeczka powinna sprawić mi wiele radości. Tematyka dość ciekawa, zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach większość ludzi poznaje się przez internet, co ma dwie strony medalu. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niepozorna książeczka. Prawdę mówiąc chyba nie zwróciłabym na nią uwagi, ale teraz? Teraz jak ją gdzieś odnajdę to przeczytam z przyjemnością :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie historie. Jak wpadnie w moje ręce to chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiłaś mnie. Dotychczas nie słyszałam o książkach tej Autorki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty