"Umarli nie kłamią", J.T. Ellison

 autor: J.T. Ellison
tytuł: "Umarli nie kłamią"
wydawnictwo: Harlequin MIRA, Warszawa 2014, str. 397
ISBN: 978-83-238-9479-7

Najbardziej przemawiają do mnie książki, które wciągają już od pierwszej strony, ba – pierwszego zdania. Uwielbiam zatracać się w takich lekturach, gdzie akcja rozwija się w odpowiednim do sytuacji czasie, nie zatrzymuje się, bohaterzy są świetnie nakreśleni a sama fabuła jest na tyle interesująca, że gdy zasiądę do lektury nic innego nie istnieje – przenoszę się w inny świat – nie szukajcie mnie, chwilowo mnie nie ma.

Umarli nie kłamią to książka, której zapowiedź w wydawnictwie przeczytałam z wielką przyjemnością i nie mogłam się doczekać aż książka do mnie trafi. Chociaż zastanowiła mnie autorka, z którą nie miałam do tej pory styczności. Pomyślałam, że wydawnictwo postarało się o zachęcający blurb, który jest tylko mykiem marketingowym w celu wysokiej sprzedaży książki. Czy się zawiodłam? Oczywiście, że tak.

Taylor Jackson, detektyw wydziały zabójstw po ciężkim postrzale wraca powoli do zdrowia. Po nieprzyjemnym spotkaniu z Naśladowcą traci głos. Wszelkie jej ćwiczenia, rehabilitacje niestety na nic się zdają. Musi poddać się terapii, która pozwoli wrócić jej do sprawności. Jej życie osobiste również nie jest takie, jakiego by się spodziewała. Coś się popsuło między nią a jej partnerem Baldwinem. Oprócz tego czuje się winna tego, że jej przyjaciółka Sam straciła dziecko. Postanawia się od tego odciąć, wyjechać i wszystko przemyśleć. Nadarza się okazja wyjazdu do posiadłości Jamesa Highsmythe`a w Szkocji. Oprócz tego James proponuje jej poddanie się terapii jego znajomej Madeiry James.

Czy pomoc psycholożki naprawi błędy w umyśle Taylor i zacznie ona mówić? Dlaczego służąca Jamesa – Trixie, nie darzy jej sympatią? A przede wszystkim, co próbuje uzyskać James, który stracił w tragicznym wypadku ukochaną żonę i nienarodzone dziecko? Czy Taylor jest bezpieczna w zamku?
J.T. Ellison jest absolwentką Randolph-Macon Woman's College, tytuł magistra uzyskała w  George Washington University. Pracowała w Białym Domu i Departamencie Handlu przed przejściem do sektora prywatnego. Jako analityk finansowy i dyrektor marketingu, pracowała w sektorze obrony i dziale badań przestrzeni kosmicznej. Po przeniesieniu się do Nashville, Ellison rozpoczęła prace, które pozwoliły Jej poszerzać swoją pasję, jaką była kryminalistyka. Pracowała z Nashville Metro Police Department, FBI i innych organizacjach ścigających przestępców. Te doświadczenia gwarantowały przenosiła wprost do swoich powieści. Ellison jest członkiem wielu organizacji literackich, w tym International Thriller Writers, Mystery Writers of America, Romance Writers of America and Sisters in Crime. 
Czy się zawiodłam? Oczywiście, że tak. Zawiodłam się na samej sobie. Nie zaufałam wydawnictwu, myśląc, że jest to przewidywalny thriller. Mój błąd. Historia wciągnęła mnie maksymalnie. Świetnie prowadzone dialogi, możliwość wejścia w umysł głównej bohaterki, co spowodowało, że w momencie, gdy nachodziły ją koszmary, sama czułam przerażenie. Próbowałam nakierowana przez autorkę, sama odnaleźć wytłumaczenie na osobliwe zachowanie bohaterki. Niestety nie było mi to dane. Uwielbiam, gdy autor bawi się z czytelnikiem, nakierowując go na pewne wątki, by za chwilę całkowicie zmienić trop.

Książkę czyta się lekko i przyjemnie pomimo dreszczyku, jaki wywołują opowieści o duchach nawiedzających zamek, ale takie właśnie powinny być książki z tego gatunku. Autorce udało się mnie zainteresować na tyle, że książkę przeczytałam jednym tchem. Pozostało rozejrzeć się za innymi jej pozycjami.

Moja ocena: 8/10

Za możliwość zapoznania się z lekturą dziękuję wydawnictwu

Książka bierze udział w wyzwaniach:


Komentarze

  1. Zapowiada się fajna pozycja, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno skończyłam czytać tę książkę i zabieram się za recenzje, więc wybacz, ale nie będę czytała twojej, aby się nią nie sugerować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobra recenzja, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka już na mnie czeka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fabuła brzmi świetnie! Nie czytałam jeszcze książki o osobie, która przestała mówić. Ciekawa jestem, jakim poddała się terapią. Dobrze, że książka Cię nie rozczarowała i okazała się być świetnym thrillerem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo dobrych recenzji, nie mój gust :] świetna recenzja! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taką historię z dreszczykiem chętnie bym przeczytała. Swoją drogą nieźle mnie zaskoczyłaś tym rozczarowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam ją kupować, ale jakoś zrezygnowałam. Wszystko jednak jest do nadrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. O, coś ciekawego widzę. Lubię takie pozycje, a ta wydaje się bardzo interesująca. Dawno nie czytałam dobrego thrillera więc może rozejrzę się za tym w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem świeżo po lekturze, ale mnie niestety książka rozczarowała, bo od pierwszego spotkania z głównym czarnym charakterem (nie chcę spojlerować potencjalnym czytelnikom ;)) przewidywałam już mniej więcej zakończenie...

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie bym przeczytała tę książkę, lubię dreszczyki emocji;)
    Zapraszam Cię do mojego małego "eksperymentu", więcej szczegółów na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że to będzie prawdziwa uczta czytelnicza!

    OdpowiedzUsuń
  13. Spodobało mi się to, ze kierując mnie, recenzją, tak często zostałam przez ciebie pomylona. Czytam i zapowiada się będzie dobra książka, później stwierdziłam że jednak nie, natomiast jeszcze dalej okazało się że będzie świetna. :) Potrafisz człowieka zmylić. A co do książki to z wielką chęcią ją przeczytam. Oczywiście żeby być na bieżąco, zaczynam obserwować bloga. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Na taki thriller i wejście w umysł bohaterki mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty