"Bajki dla Marysi i Alicji", Tomasz Sakiewicz



autor: Tomasz Sakiewicz
tytuł: "Bajki dla Marysi i Alicji"
wydawnictwo: M wydawnictwo, Kraków 2013, str. 209
ISBN: 978-83-7595-652-8


Tomasz Sakiewicz- dziennikarz, współtwórca i redaktor naczelny „Gazety Polskiej”, a od 2011 roku także „Gazety Polskiej Codziennie”. Jest pomysłodawcą grupy medialnej Strefa Wolnego Słowa, a także współtwórcą Telewizji Republika. Na studiach zajmował się psychologią kliniczną dziecka. „Bajki dla Marysi i Alicji” to krótkie opowiadania, które pisał dla swoich kilkuletnich córek. Po pewnym czasie uzbierały się z tego kolejne tomiki.

Gdy tylko zobaczyłam ten tytuł, nie mogłam uwierzyć, że bajki mógł napisać człowiek, który interesuje się przede wszystkim polityką. Koniecznie musiałam sprawdzić jak sobie poradził w tej dziedzinie. I gdy tylko książka do mnie dotarła, rozpoczęłam lekturę.

Poznajemy tu wiele ciekawych historii: Wyprawa na bajkę, Jak dorastają ufoludki, Lepiej być dzieckiem, Dobra moneta, Pożegnanie bałwanka i wiele, wiele innych. Historie są bardzo ciekawe, a co najważniejsze są współczesne. Rozgrywają tuż obok nas, wśród naszych przyjaciół. Podejmują ważne tematy, jednak bardzo dobrze opisane prostym przystępnym językiem, aby małe dziecko mogło zrozumieć sens wypowiedzi.

Należy również wspomnieć i przepięknym wydaniu. Twarda, mocna obwoluta, większy format podobny jak w pięknie wydanych baśniach Andersena. Piękne ilustracje, dość proste, kolorowe, przyciągające wzrok, adekwatne do przedstawionej historii. Czcionka na tyle duża, że dziecko, które już potrafi składać literki może czytać te bajki razem z rodzicem.

Za całokształt: wydanie, zawartość, piękne historie należy się duży plus. Jako, że zbliżają się Mikołajki, zaraz potem święta Bożego Narodzenia polecam zakup tej książki. To będzie przepiękny prezent dla dzieci. Czas spędzony z tą książki przy czytaniu bajki przed snem, czy gdy dziecko będzie samo zapoznawało historie w niej zawarte, będzie czasem ciekawym, rozbudzającym wyobraźnię małego człowieka.

Moja ocena: 5/5

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu M.



Książka bierze udział w wyzwaniach:




Komentarze

  1. Jak zobaczyłam tytuł Twojego posta, też nie mogłam uwierzyć, że ta postać napisała książkę o takiej tematyce. Ciekawe, bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już gości na mojej półce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już któryś raz o niej czytam, chyba też się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. te bajki są niesamowite. Myślże że każde dziecko będzie chciało ich posłuchac lub przeczytać. polecam :D a tu moja recenzja zapraszam :D http://przyksiazce.blogspot.com/2014/05/bajki-dla-marysi-i-alicji.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty