"Krok do szczęścia", Anna Ficner-Ogonowska


autor: Anna Ficner-Ogonowska
tytuł: "Krok do szczęścia"
wydawnictwo: ZNAK, Kraków 2012, str.415
ISBN: 978-83-240-2219-9

Gdy tylko przeczytałam ostatni zdanie w książce "Alibi na szczęście" bez żadnego ale i wbrew wszelkich za i przeciw sięgnęłam po kolejną część cyklu. 
Już "Alibi na szczęście" tak mnie wciągnęło i zainteresowało, że moja ciekawość była na tyle duża że zapragnęłam dowiedzieć się co dalej.

"Krok do szczęścia" zaczyna się w tym samym momencie w który kończy się pierwsza część cyklu. Już niedługo ten szczęśliwy dzień dla Dominiki- jej ślub z Przemkiem, a Hania jako jej przyrodnia siostra i zarazem druhna musi dopilnować wszystkiego co związane ze ślubem. Jednak pomimo szczęścia siostry Hania cierpi, przypomina jej się własny ślub. Obawia się usłyszeć słów przysięgi złożonych przez młodych, jednak Mikołaj wiedząc co przytrafiło się jej ukochanej stara się jej pomóc. Czym bliżej ślubu tym Hania coraz częściej słyszy głos Mikołaja- jej byłego męża, który zginął tragicznie w wypadku. Na jaw wychodzi również od wielu lat skrywana tajemnica rodzinna związana z jej ojcem. Hania przez przypadek poznaje pewną kobietę i jej syna z którą wbrew pozorom ma trochę wspólnego.

Książka podobnie jak pierwsza część zrobiła na mnie dobre wrażenie. Tu w porównaniu z pierwszą częścią więcej się dzieje, na jaw wychodzą tajemnice których byśmy się nie spodziewali. Mikołaj coraz bardziej zaczyna się starać o miłość Hanki, by w pewnym momencie ją zostawić. Czy Hania w końcu zrozumie, czy upora się z przeszłością? 

Książka jest napisana w tym samym stylu co poprzednia jednak jest bardziej dynamiczna nie ma już tak wielu rozwlekłych opisów które mogły nużyć. Język jet poprawny, plastyczny. Podobnie jak przy poprzedniej części i popłakałam się i uśmiałam- ale uwielbiam takie książki które wzbudzają tak wiele emocji. 

To bardzo dobra seria- chociaż nie czytałam jeszcze ostatniej części- historia o tajemnicach rodzinnych podana w bardzo przystępny sposób, książka o miłości, stracie, bólu, cierpieniu. 
Polecam bardzo serdecznie!

Za możliwość przeczytania również tej części dziękuję Agnieszce :*

Teraz pozostało mi czekać z niecierpliwością na ostatnią część :)

Moja ocena: 5/5

Książka bierze udział w wyzwaniach:




Komentarze

  1. pierwszą część mam już na półce i jestem bardzo ciekawa jakie zrobi na mnie wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo sympatycznej i nastrojowej okładki treść tej książki mnie męczyła.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łoo, jak tak wysoko oceniłaś to koniecznie muszę upolować obie części.

    OdpowiedzUsuń
  4. mam podobne zdanie, co rozalia :) okładka zachęcia,ale treść jest dość jałowa ;d

    u mnie też literacko,ale początkująco:)
    http://suengy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się cieszę, że Ci się podobała, bo ja mam ochotę na całą serię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ją niebawem w planach, znalazła się nawet na moim blogowym stosiku. Twoja recenzja zmobilizuje mnie do szybszego przeczytania jej.
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. książka jest fajna, ale chwilami męcząca, jednakże czekam na trzecią część :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiele naczytałam się już o tej książce i bardzo chcę ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam całą trylogię i bardzo miło wspominam. Najsłabsza moim zdaniem była trzecia część, ale i tak warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ma co gdybać, trzeba brać się za lekturę

    OdpowiedzUsuń
  11. Kasiu, ale lecisz z tym czytaniem. Mnie znowu nie był 4 dni, wracam, patrzę, a tu tyle pozycji nowych na Twoim blogu:)
    Wyślij mi kochana te dwie książeczki, a ja Ci prześlę trzecią część:)
    Sama muszę się zebrać, zmobilizować i w końcu je przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze w takim razie we wtorek najpóźniej książki wysyłam :) Dla mnie to świetne czytadła, chociaż po jednym z powyższych komentarzy widzę, że 3 część najsłabsza ... ale co tam gdybać będę ;) Przeczytam i wtedy ocenię :D

      Usuń
    2. Ok Kasiu. To ja w poniedziałek wyślę do ciebie trzecią część:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty