"Siostra", Rosamund Lupton


autor: Rosamund Lupton
tytuł: "Siostra"
wydawnictwo: Weltbild, Warszawa 2011, str. 319
ISBN: 978-83-258-0419-0


Nie wiem dlaczego dopiero teraz sięgnęłam po tą książkę, chociaż stała a mojej półce już od ponad roku. To jest pozycja która do samego końca trzyma w niepewności, napięciu. 

Beatrice nie może się pogodzić ze śmiercią młodszej siostry Tess. Według policji, jej matki oraz narzeczonego młoda kobieta popełniła samobójstwo. Jednak Beatrice nie zgadza się z tym, gdyż na tyle dobrze znała swoją siostrę, że wiem iż ta cieszyła się życiem i nie mogła w tam bezsensowny sposób nie mając powodów do tego aby pożegnać się z tym światem.

Beatrice na własną rękę rozpoczyna śledztwo, dochodzi do bardzo dziwnych często sprzecznych informacji, jednak się nie poddaje gdyż chce poznać prawdę, już dla samej Tess. Jednak czy to co odkryje, jej nie przerazi? Czy więź która łączyła obie siostry była na tyle silna, że Beatrice naprawdę wiedziała wszystko o swojej siostrze?

To bardzo udana książka. To świetny kryminał psychologiczny, swego rodzaju spowiedź siostry. Dużą rolę w opowieści odgrywa Kasia- polska emigrantka oraz pan Wright- prawnik który pomaga Beatrice uporządkować wydarzenia. 
To bardzo dobry kryminał od którego ciężko się oderwać.

Moja ocena: 4/5

Książka bierze udział w wyzwaniu:


Komentarze

  1. Ech, u mnie też kwitnie na półce już od ponad roku, i nie mogę jakoś zabrać się za nią. Często tak mam, a później, jak w końcu taką książkę przeczytam to się zastanawiam, czemu ja tyle czasu zwlekałam i taka świetna pozycja leżała koło mojego nosa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ja wychodzę z założenia, że książka na naszej półce mocy nabiera jak dłużej postoi ;)
      To już nie pierwsza moja taka książka ,która swoje musiała odstać abym ją przeczytała.... a później wielkie zaskoczenia: dlaczego DOPIERO TERAZ ?!

      Usuń
  2. O, jest nawet polski akcent, miło :) Mam zamiar kupić i przeczytać obie wydane u nas książki Lupton, recenzje obiecują sporo wrażeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po lekturze "Siostry" koniecznie muszę kupić "Potem"- coś mi się wydaje, że się nie zawiodę i będzie mi nadal mało ;)

      Usuń
  3. Posiadam tę książkę i nie mogę doczekać się, kiedy przeczytam ją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie po nią sięgnij... tak książka jest specyficzna i początkowo może się nie spodobać, ale to tylko pierwsze wrażenie.

      Usuń
  4. Interesująca opinia, okładka mnie bardzo zaciekawiła. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie książka rewelacyjna, jedna z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o niej,ale chyba się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty