"Wszystkie dziewczyny kochają brylanty", Anna i Siergiej Litwinowie


tytuł: "Wszystkie dziewczyny kochają brylanty:
autor: Anna i Siergiej Litwinowie
wydawnictwo: Oficynka, Gdańsk 2013, 338
ISBN: 978-83-62465-1

Już Marylin Monroe mówiła, że kobiety kochają diamenty. Brylant to też swego rodzaju kamień szlachetny, którym chyba żadna z nas nie pogardziła. Droga to biżuteria, ale gdy się okazuje że mamy możliwość dostania ich w testamencie, a jeszcze świadomość że są w naszej rodzinie od wielu wielu lat, pozostaje tylko wyciągnąć po nie dłoń.

Tania Sadownikowa ma właśnie możliwość stać się właścicielką tych kamieni oraz kilku płócien obecnie cenionych artystów. A to wszystko za sprawą jej matki- Julii Nikołajewny, która stara się odtworzyć drzewo genealogiczne rodziny i wysyła do różnych gazet ogłoszenia o jej poszukiwaniu właśnie. Pewnego dnia kobieta dostaje list od księżnej z rodu Fribourg-Sawiczewej z Paryża i od listu do listy kobiety coraz bardziej się przekonują, że starsza pani pochodzi właśnie z ich rodziny. Księżna wspomina o ukrytym skarbie, jednak Julia Nikołajewna podchodzi do tych informacji sceptycznie. Natomiast jej córka Tania postanawia odnaleźć skarb rodzinny.

To moje pierwsze spotkanie z rodzeństwem Litwinów. Napisali oni bardzo dobrą książkę lekko kryminalną, gdzie już na samym początku skarb się odnajduje- do czego chyba mało kto z nas jest przyzwyczajony- a dopiero kolejne sploty wydarzeń nakreślają całą fabułę, która jest nieprzewidywalna. Mnóstwo humoru, prześmiesznych tekstów oraz nierozgarniętych gangsterów powoduje, że książkę czyta się z wielką przyjemnością.

Moja ocena: 4/5

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Oficynka.

Komentarze

  1. Czytałem i mam podobne wrażenia do twoich :)
    Całkiem przyjemna ksiażka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czytałam i również mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty