"Moja les", Zofia Staniszewska


tytuł: "Moja les"
autor: Zofia Staniszewska
wydawnictwo: Prószyński i S-ka, Warszawa 2010, str.222
ISBN: 978-83-7648-332-0

Nie wiem jaki cel przyświęcał autorce przy pisaniu tej książki. 
Spodziewałam się czegoś nowego, nowego spojrzenia na homoseksualizm z perspektywy homoseksualisty właśnie, w tym wypadku lesbijki. Wiele osób nie toleruje homoseksualizmu, a już w Polsce szczególnie. Homoseksualiści nie mają żadnych praw wobec siebie, zabrania się im dziedziczenia po partnerze, odwiedzin w szpitalu w przypadku pobytu w szpitalu. 
Byłam pewna, że autorka lepiej przygotowała się do zagadnienia, a ta książka miałaby byś swoistym rozpoczęciem tematu. 
Spodziewałam się opisu życia w społeczeństwie, tych wszystkich barier i trudności jakie napotykają pary homoseksualne- jednak tu tego nie ma.
Wydaje mi się, że autorka bardziej skupiła się na opisie aktów miłosnych, bo jest ich tutaj dużo, za dużo, a nie właśnie na tym zwykłym życiu. 
Kolejny minus to brak dialogów, niby są ale nie wyróżnione i bardzo ciężko było się przyzwyczaić do odbioru książki i skupieniu na temacie.

Wbrew własnej woli przeczytałam tę książkę do końca, łudząc się, że może jednak doczekam się tego z czym chciałam się zapoznać.
Niestety było mdło, nudno, po pewnym czasie już nawet przewidywalnie- a może to ja nie zrozumiałam przekazu?


Moja ocena: 2-/5

Książka bierze udział w wyzwaniu- "Polacy nie gęsi..."

Komentarze

Popularne posty