"Żelazny kostur", Juraj Cervenak


tytuł: "Żelazny kostur"
seria: BOHATYR
autor: Juraj Cervenak
wydawnictwo: Instytut Wydawniczy ERICA, Warszawa 2012, 503 s.
ISBN: 978-83-62329-53-3

"Rodzinna wioska Ilji została spalona, a mieszkańcy wymordowani przez czcicieli Zilanta, bułgarskiego czarnego smoka. Tych którzy przeżyli powleczono nad Itil, a stamtąd do gadziej świątyni w mieście Suwar..." (197 str.)
Ilja to kaleka i w związku z tymi jako jedyny pozostaje żywy po napaści na jego wioskę aby przekazał innym co się stało we wiosce i kto to uczynił. Do wioski przybywają trzej wędrowcy i za dobrą gościnę Ilji, uzdrawiają go. Ilja postanawia zemścić się na bandytach i odzyskać ukochaną, którą Ci porwali. Wyrusza w drogę razem z magami.

Z autorem spotkałam się po raz pierwszy przy okazji "Władcy wilków", i gdy tylko "Żelazny kostur" trafił w moje ręce wiedziałam, że interesująco spędzę czas przy tej lekturze. Nie zawiodłam się i tym razem. 
Historia, baśń, bogowie Słowiańscy to to co uwielbiam. Można by powiedzieć jakim cudem kobiecie podobają się książki gdzie krew przelewa się na każdym kroku, mordują, gwałcą- a jednak. Cervenak jest dla mnie pod tym względem mistrzem w połączeniu tego ze sprośnym czasami humorem w plastyczną całość. 
Książkę czyta się jednym tchem. Język jest prosty nawiązujący do opisywanych czasów, ale zrozumiały. Ciągle coś się dzieje, autor nie pozwala nam się nudzić. Nie mogę już się doczekać kolejnej części.

Moja ocena: 4/5

Za możliwość przeczytania tej pozycji dziękuję Pani Karolinie z wydawnictwa ERICA.

Komentarze

Popularne posty