"Wybranka bogów" cz.1, P.C.Cast



P.C. Cast to autorka, którą poznałam dopiero przy okazji tego tytułu.
Shanon Parker, 35 letnia nauczycielka języka angielskiego rozpoczyna wakacje i aby sobie jeszcze bardziej poprawić humor wybiera się na Aukcję Przedmiotów Unikalnych. Jest tam mnóstwo pięknych przedmiotów którymi zachwycona jest Shanon, jednak jej wzrok przykuwa pewna waza celtycka na której widnieje wizerunek bogini łudząco podobnej do samej Shanon, nawet z taką samą blizną na dłoni. Nie udaje jej się zdobywać wazy od razu, dopiero pewna sytuacja sprawia, że waza trafia w jej ręce. Szczęśliwa z wygranej licytacji Shanon wraca do domu z wazą, jednak jej powrót kończy się wypadkiem. Gdy się wybudza zauważa, że znajduje się w całkiem innym miejscu, wręcz w innym świecie. Znajduje się w mitycznym Partholonie, gdzie jest Wielką Kapłanką bogini Epony, zadziwia ją również fakt że za chwilę ma wziąć ślub z centaurem.
Czy Shanon podoła wyzwaniu i odnajdzie się w nowej sytuacji?

Historia pisana jest w pierwszej osobie z perspektywy Shanon- co jest na plus. Jeden malutki minus to sam wstęp, miałam wrażenie, że będzie nudna opowieść o kobiecie która nie wie co zrobić ze swoim życiem. Jednak przeskok w inną cywilizację i miałam już wrażenie, że pisze to całkiem kto inny a przede wszystkim jest to całkiem inna książka. Może to był celowy myk autorki? Szczerze- nieźle jej się udał. Od tamtego momentu nie mogłam się oderwać od lektury. Plastyczny język, wartka akcja to to co uwielbiam. 
Jestem pod wielkim wrażeniem pomysłowości autorki. Książkę czytałam z zapartym tchem i momentami miałam wrażenie, że jestem gdzieś obok i wszystko obserwuję z boku.
Piękna okładka również zachęca do sięgnięcia po lekturę.

Dziękuję pięknie pani Monice z wydawnictwa Mira za możliwość przeczytania tej pozycji.

Moja ocena: 5/5

Komentarze

Popularne posty