"Król Demon", Cinda Williams Chima




tytuł: KRÓL DEMON
autor: Cinda Williams Chima
wydawnictwo: Galeria Książki, Kraków 2011
551 stron
ISBN: 978-83-62170-26-5
cykl: Siedem Królestw

Tym razem nie wiem w jaki sposób napisać moje wrażenia z książki, więc zrobię to w punktach, tak mi będzie najłatwiej.
- z autorką tej książki spotkałam się po raz pierwszy, więc nie wiedziałam czego mogę się spodziewać
-  książka pokaźnych rozmiarów, ponad 500 stron ale pisana bardzo dobrą czcionka i to daje plus dla niej bo bardzo szybko się czytało
- mamy tutaj 2 historie przeplatające się, co początkowo wydawało mi się nie do ogarnięcia, ale gdy się już wczytałam to nie robiło żadnego problemu
- poznajemy Hana Alistera, byłego herszta gangu Łachmaniarzy, który postanawia jednak z kradzieżami skończyć i robi za „kuriera”, zbiera zioła aby pomóc swojej matce i małej siostrze Mari. Hanowi przeszkadzają bransolety na jego nadgarstkach, które „rosną razem z nim”, nie ma pojęcia jak się ich pozbyć  a także nie wiem jaką posiadają moc.
- przeplatające się rozdziały dotyczą kolejnej bohaterki Raise ane`Marianne następczyni tronu, która przygotowywana jest do Święta Imienia dziewczyny, po którym zostanie wydana za mąż
- nie sposób nie wspomnieć o Micah`y Bayerze, czarowniku który pragnie wykorzystując również czary poślubić Raisę pomimo, że jest to zabronione przez Naeming
- jest również przyjaciel z dzieciństwa Raisy- Amon Byrn- syn kapitana gwardii królewskiej. Kocha on potajemnie Raisę ale wie, że królowa nigdy by nie pozwoliła na ich ślub.
- poznajemy życie dworskie, gdzie są bale, suknie, tańce i konkury- nic więcej się nie liczy; oraz życie podwładnych którzy walczą o każdy dzień, robią wszystko aby przeżyć imają się różnych zawodów
-początkowo irytowała mnie Raisa swoim zachowaniem, charakterem. Jednak gdy „wyruszyła w teren” pod przykrywką przebrania i przybierając imię Rebeca zauważyła, że istnieje inne życie, o wiele trudniejsze. Nie spodziewała się, że gwardia królewska tak źle traktuje podwładnych i postanowiła, że gdy tylko zostanie królową wszystko się zmieni.

To świetna fantastyka pełna prawdziwej magii, a nie pod postacią wampirów czy wilkołaków, to czarownicy, ludzie posiadający tajemne moce.
Po przeczytaniu tej części ma się wrażenie, że autorka zrobiła świetny wstęp do kolejnych części. W „Królu Demonie” nakreśliła nam bohaterów. Kończąc książkę ma się niedosyt, czegoś nam brakuje, tego rozwinięcia.
Tak jak pierwszy rozdział nie przemówił do mnie w ogóle, tak kolejne zachwycały mnie coraz bardziej.
Z wielką chęcią sięgnę po kolejny tom cyklu „Siedem Królestw”.

Moja ocena: 5/5

Za przeczytanie książki dziękuję Wydawnictwu GALERIA KSIĄŻKI

Komentarze

  1. To coś zdecydowanie dla mnie:) Dodatkowy plus za to, że nie ma tam wampirów i wilkołaków:) Zatem dopisuję do listy i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyka pełna magii i bez wampirów - to ja się piszę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się bardzo ciekawa;) Na pewno jak spotkam ją gdzieś,to przeczytam;D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty