NIegrzeczne Księżniczki, Linda Rodriguez McRobbie



Linda Rodriguez McRobbie
Niegrzeczne Księżniczki
Znak Horyzont, Kraków 2016, str. 348
ISBN: 978-83-240-3447-5

Przygodę z serią „Prawdziwe Historie” wydawnictwa Znak Horyzont rozpoczęłam już jakiś czas temu. Bardzo sobie cenię książki pisane na faktach, a tym bardziej pisane w taki sposób, że ciężko się od nich oderwać. Tak było właśnie w przypadku tej serii. Drugim atutem, który spowodował, że sięgnęłam po te tytuły jest przepiękne i bardzo staranne wydanie nie raz uzupełnione o zdjęcia przedstawianych osób. Gdy Niegrzeczne Księżniczki trafiły w moje progi postanowiłam w końcu uzupełnić swoją biblioteczkę o brakujące tytuły i tak też się stało. Jednak dziś nie o tym, a słów kilka należy skreślić właśnie o tych wspomnianych Niegrzecznych Księżniczkach.

Niegrzeczne Księżniczki, to historie różnych kobiet i tak jak podzieliła książkę autorka na rozdziały, wyróżniamy: wojowniczki, uzurpatorki, intrygantki, ocalone, imprezowiczki, ladacznice i wariatki. Z czystym sumieniem można powiedzieć, że niesamowity kalejdoskop charakterów kobiet. Poznamy tu historie znanych jak również kobiet, o których usłyszymy po raz pierwszy. Bo czy ktoś słyszał np. o Khutulun która rządziła na macie zapaśniczej, Karolinie Brunszwickiej która się nie myła, czy o Małgorzacie przez którą zorganizowano napad na bank. Tych dość ciekawych i wiele wnoszących w historię świata kobiet znajdziemy w tej książce dość sporo.

Każdy z rozdziałów autorka podzieliła na odrębne historie zakreślając żywot każdej z opisanych kobiet. Linda Rodriguez McRobbie zakreśla biografię każdej z nich określając ten element którym dana kobieta się wyróżniła.

Historie tu opisane nie są nudne, to świetnie nakreślone biografie bez zbędnych wstępów, niepotrzebnych nudnych opisów czy dat, bo to nie o to tu chodzi. Każda z tych historii to odrębna opowieść świetnie nakreślająca żywot danej kobiety.
Niegrzeczne Księżniczki to świetna pozycja dla każdego. Każdy czytelnik znajdzie tu coś interesującego dla siebie. Historie czyta się lekko i przyjemnie, pisane lekkim przyjemnym językiem powodują, że wydarzenia w nich zawarte bardzo dobrze się przyswajają.

Księżniczką chce (chyba) zostać każda mała dziewczynka uwielbiająca kolor różowy, cekiny, chcąca być najładniejszą. Z tego co pamiętam księżniczką być nie chciałam, wolałam raczej te czarne charaktery w typie Królowej Śniegu czy tych złych czarownic z bajek Disney`a. I właśnie takie „czarne charaktery” tu znalazłam.

Polecam serdecznie.

Moja ocena: 9/10
Za książkę dziękuję wydawnictwu Znak

Komentarze

  1. Ja to chciałam być co najwyżej księżniczką Xeną :D

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chcę przeczytać tę książkę ze względu na postać Olgi Kijowskiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podobała ta publikacja, okazała się przyjemną niespodzianką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna książka, jak każda z serii:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już o tym, iż nie są to nudne biografie. Jeśli będę miała okazję to na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam wielką ochotę na tę książkę. Chociaż część bohaterek znam bo czytywałam inne ich biografie, to niektóre są mi obce i chętnie poznam ich historie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś czuję, że jest to książka, którą miło by mi się czytało, nawet bardzo. Jestem zainteresowana i będę mieć ją na uwadze ;)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;]
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli kiedykolwiek chciałam być księżniczką, to chyba krótko, bo już tego nie pamiętam. :D

    A co do książki -m hasło "historie prawdziwe" sprawia, że wydaje mi się interesująca. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty