Geniuszka, Monika Szczesiak



Monika Szczesiak
Geniuszka
Warszawska Grupa Wydawnicza, Warszawa 2015, str. 253
ISBN: 978-83-6535-614-7

Do Geniuszki podchodziłam trochę jak pies do jeża. Niby sama zdecydowałam się na ten tytuł, ale jednak, co mnie powstrzymywało, aby w końcu sięgnąć po książkę. Gdy już w końcu to zrobiłam, przepadłam na dwa wieczory.

Pola według lekarzy boryka się z zaburzeniami psychicznymi, aby temu zaradzić zostaje pomocą domową Tobiasza, mężczyzny, który przed kilku miesiącami uległ wypadkowi uszkadzając kręgosłup. Praca z Tobiaszem jest o wiele łatwiejsza niż jej poprzednia w korporacji. Jak potoczą się ich losy, skoro już na początku widać, że za sobą nie przepadają? Czy przebywanie w swoim towarzystwie będzie pewnego rodzaju formą leczenie zarówno dla jednego jak i drugiego?

Geniuszka to całkiem odmienna książka, od tych które możemy zauważyć obecnie na rynku wydawniczym. To swego rodzaju powieść psychologiczno-obyczajowa, w której każdy czytelnik będzie potrafił się odnaleźć. W książce odnajdziemy wiele inspirujących cytatów, które mogą poprowadzić nas przez życie, lub przynajmniej w odpowiednim kierunku nakierować. Co najśmieszniejsze te najlepsze teksty słyszymy od Poli, kobiety z zaburzeniami psychicznymi.
Warto również zwrócić uwagę na okładkę. Niby nic – biała kartka, a jednak tak wiele.

Monika Szczesiak ur. W 1982 r., mieszka w Wejherowie. Autorka książek Hanka. Historia pewnego pałacu. (2012) oraz Hanka na tropie skarbu (2013).

Moja ocena: 8/10
Za książkę dziękuję wydawnictwu WGW.

Komentarze

  1. Może, może :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty, ale oryginalny pomysł na okładkę.

    Jestem ciekawa tych cytatów, więc może poszukam książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie to okładka najbardziej mnie zaintrygowała. Cytaty też na pewno urozmaicają lekturę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty