Szkoła latania, Sylwia Trojanowska



Sylwia Trojanowska
Szkoła latania
Videograf, Chorzów 2015, str. 278
ISBN: 978-83-7835-409-3

Mogę się założyć, że większość z nas kobiet codziennie staje przed lustrem oglądając swoje ciało i zawsze znajdzie się cos co nam w nim nie pasuje. A to nos krzywy, a to usta za małe, a to za gruba, za chuda, za niska czy za wysoka. Można by tak wymieniać i wymieniać. Sylwia Trojanowska postanowiła stworzyć historię kobiety z kompleksem i ukazać jej zmagania się z rzeczywistością.

Kaśka Laska, to osiemnastolatka, która zmaga się ze swoją tuszą. Przychodzi taki dzień, że postanawia wziąć się w końcu za siebie, gdy pewnego dnia mdleje przy rodzinnym obiedzie, to wydarzenie powoduje, że dziewczyna oddaje się w ręce specjalistki od odchudzania. Ekscentryczna specjalistka swoimi metodami dość pozytywnie wpływa na Kasię, która z osoby zamkniętej w sobie staję się tą bardziej uśmiechniętą i zadowoloną z życia, asertywną, otwartą na innych i przede wszystkim powoduje, że dziewczyna w końcu się zakochuje.

Sylwia Trojanowska mówi o sobie, że jest marzycielką twardo stąpającą po ziemi. Kiedy nie pisze, spełnia się jako trener biznesu i coach. Jest pasjonatką gór, muzyki filmowej i aktywnego wypoczynku. Razem z mężem i synem mieszka w Szczecinie, na skraju Puszczy Bukowej.

Początkowo wydawało się, że będzie to lekka lektura, która opowiada o młodej zakompleksionej dziewczynie, która w końcu zabiera się za siebie i postanawia zadbać nie dość, że o swoje zdrowie wizualnie, to jeszcze o dobre samopoczucie. Tak oczywiście, jest, jednak to lektura która wciąga i nie raz zaskakuje. Poznajemy problemy Kaśki, na jednych bardziej autorka się skupia inne tylko nakreśla. Wsparcie dziewczyna ma tak naprawdę tylko ze strony matki i przyjaciółki i to na nich również skupia się autorka.

Kaśka to taka bohaterka, z którą każda z nas się może utożsamić. Nawet ci początkowo negatywni bohaterzy, również odgrywają swoją rolę w lekturze i w jakiś sposób wpływają po części na postępowanie bohaterki.

Jednym słowem trudno się przyczepić do czegokolwiek w lekturze. Książka jest przyjemna w odbiorze, historia niebanalna i przyciągająca uwagę na dłuższy czas. Cieszę się, że jest już kontynuacja losów bohaterki, gdyż jestem ciekawa jej dalszych losów.

Moja ocena: 7/10
Za książkę dziękuję wydawnictwu Videograf

Komentarze

  1. Podoba mi się ta książka, chociaż mam jedno zastrzeżenie... Za dużo przemyśleń głównej bohaterki, a mało akcji.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielokrotnie polecano mi tą książkę, ale jakoś nadal nie mogę się przekonać. ;/

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie! ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. wolę książki z większą ilością akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa, czym ta lektura tak zaskakuje. Mam jej lekturę w planach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę kojarzę, nawet chciałam czytać, ale nie ciągnie mnie aż tak, żeby czytać ją natychmiast i kupić, choć niewątpliwie jest ważna pod względem fabularnym.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja nie jestem taką kobietą, która wynajduje u siebie tylko wady :P A książka wydaje się ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam książkę na półce, ale jakoś na razie nie mam jak się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty