Plaga samobójców, Suzanne Young



Suzanne Young
Plaga samobójców
Seria: Program
Feeria Young, Łódź 2015, str. 455
ISBN: 978-83-7229-508-8

Po książkę pióra Suzanne Young Plaga samobójców, sięgnęłam z czystej ciekawości. Niesamowita okładka przykuwająca wzrok, mocno zachęcający opis i przede wszystkim trudny temat, jaki został poruszony w tej książce, spowodowały, że pochłonęłam ją w ciągu dwóch wieczorów.

Od pewnego czasu w USA rozprzestrzeniła się choroba, powodująca przygnębienie u nastolatków na tyle duże, że bez żadnego zastanowienia zaczynają oni popełniać samobójstwa. Władze postanowiły z tym walczyć. Wynaleziono lek, dzięki któremu osoba przygnębiona traci pamięć i może ponownie wrócić do środowiska, w którym się wychowywała. Każde podejrzane zachowanie wśród młodzieży jest wyłapywane, każda osoba, która wydaje się cierpieć, jest poddawana terapii. Brat Sloane popełnił samobójstwo, jej rodzice bardzo boją się o córkę, a ta za żadne skarby nie chce być poddana terapii powodującej utratę pamięci i robi wszystko, aby nie pokazać, że jest jej ciężko. Jedyne oparcie dziewczyna ma w swoim chłopaku Jamesie. Jednak czy wzajemne wspieranie się pomoże, czy kolejna osoba, która odejdzie nie spowoduje w nich jeszcze większego strachu? Co się stanie, gdy Sloane trafi do ośrodka?

Suzanne Young stworzyła niesamowicie ciekawą i wartką historię. Lubię sięgać od czasu do czasu po dystopie. Pomimo, że ta książka zaciekawiła mnie już od swojej premiery, to, gdy do mnie dotarła zastanawiałam się czy jednak podoła moim oczekiwaniom i czy akcja porwie mnie, choć na moment. Na szczęście nie zawiodłam się. Od książki ciężko było się oderwać dzięki świetnie nakreślonym postaciom głównych bohaterów, a szczególnie Sloane. Z tą dziewczyną zżyłam się niesamowicie, na tyle mocno, że cierpiałam razem z nią, i razem z nią się śmiałam, choć był to śmiech często przez łzy.

Fabuła jest tak skonstruowana, że emocje, którym poddawani są bohaterzy bardzo mocno oddziałują na nas czytelników. Bo jak można odebrać wspomnienia? Przecież dzięki nim egzystujemy, nie raz są smutne, jednak powodują, że potrafimy dzięki nim brać się z życiem za barki i nie poddawać.

Czekam z niecierpliwością na drugą część serii.

Moja ocena: 9/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu Feeria Young

Komentarze

  1. To może być piękna powieść, która powinna przypaść mi do gustu. Postaram się z nią zapoznać w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po dystopie praktycznie wcale nie sięgam. Mimo to intryguje mnie ''Plaga samobójców'', dlatego jak trafi się okazja to chętnie ją poznam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze, ja zaczęłam tą książkę i nie podeszła mi niestety, a co do wspomnień.. cóż czasem bym chciała o niektórych zapomnieć..

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Tobą, ta pozycja jest wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym też z chęcią sięgnęła do tej książki z ciekawości. Intryguje mnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię dystopie. Lubię młodzieżówki. Lubię trudne tematy. Lubię emocje w książce. I do tego Twoja wysoka ocena! Wychodzi na to, że książkę muszę przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty