Kompleks Boga, Piotr Rozmus



Piotr Rozmus
Kompleks Boga
Videograf, Chorzów 2014, str. 396
ISBN: 978-83-7835-372-0

Po ciepłym okresie letnim, w którym sięgałam najczęściej po lekką, niezobowiązującą lekturę, przyszedł czas na jesień i mroczniejsze klimaty. Na pierwszy ogień poszła lektura Kompleksu Boga pióra Piotra Rozmusa. Czy dość wysokie oceny czytelników, które również po części zachęciły mnie do lektury tej książki, znacząco wpłynęły na mój odbiór historii?

Krystian, Ewa, Natalia i Wojtek to główni bohaterzy powieści, których nic nie łączy po za jednym – tajemnicą z przeszłości. Biznesmen, psycholożka, studentka i kryminalista, który postanawia skończyć z dotychczasowym życiem, stara się prosperować u boku żony i córki, skrywają grzech przeszłości, myśląc, że poszedł w zapomnienie. Bohaterowie mają coś za uszami, o czym ktoś inny pamięta. Gdy budzą się pewnego dnia w piwnicy, uwięzieni w metalowych klatkach, zaczynają odczuwać przerażenie jeszcze bardziej, gdy widzą stół zasłany przeróżnymi narzędziami i haki zwisające z sufitu.

Piotr Rozmus – jego przygodę z książką zapoczątkował Robert E. Howard, którego powieści fantasy dosłownie pochłaniał, jako mały chłopiec, natomiast największą inspirację czerpał, zaczytując się w powieściach grozy, szczególnie Stephena Kinga. Debiutancka powieść autora, krwawy thriller Bestia została ciepło przyjęta przez czytelników i nominowana do nagrody Złoty Kościej 2014 w kategorii najlepszy thriller roku. Akcja powieści toczy się w malowniczym Szczecinku, mieście z którego pochodzi sam autor. Lubi aktywny wypoczynek. Oprócz czytania, pisania i prac czas zajmuje mu uprawianie sportu.

Kompleks Boga – wiedziałam, że będzie mocno, ale, że nie aż TAK! Autor bardzo realistycznie przedstawił nam zarys historii. Ukazał dogłębnie umysł psychopaty, który uwięził bohaterów, aby ci zapłacili za swoje grzechy popełnione w przeszłości. Wydarzenia są tak prawdziwie opisane, że bez problemu mogłam sobie wyobrazić piwnicę, w której byli uwięzieni, dogłębnie mogłam wejść w umysł każdego z bohaterów ich niepewność, co do dnia jutrzejszego, a przede wszystkim poznać emocje rządzące psychopatą, uważającym się za Sędziego, który wymierza karę za popełnione grzechy.

Kompleks Boga stawia na każdym kroku pytanie: czy jesteśmy stworzeni do wymierzania kar, decydowania, co jest dobre a co złego dla człowieka, decydowania o losie innych?

Książka jest niesamowicie sprawnie napisana, każdy szczegół ma swoje miejsce, każdy element jest trafiony w punkt. Świetnie nakreśleni bohaterzy, akcja, która nie zwalnia ani na moment i przede wszystkim to napięcie, które towarzyszy do samego końca lektury, gdzie non stop pojawia się pytanie: co dalej, jak to się zakończy?

Polecam serdecznie.

Moja ocena: 8/10

Za ksiażkę dziękuję wydawnictwu Videograf.

Komentarze

  1. "Kompleks boga" bardzo mi się podobał. Mocny, mroczny i dający do myślenia. Rozmus ma zadatki na świetnego pisarza thrillerów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka mnie mocno ciekawi, ale okładka okropnie przeraża :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo i taka jest opowieść. Bardzo rzadko sie zdarza, że okładka w tak dobry sposób odzwierciedla zawartość.

      Usuń
  3. Zdecydowanie muszę przeczytać. Lubię takie mocne powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka robi swoje, tak samo Twoja recenzja. Czuję, że tę książkę trzeba przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna książka. Na mnie zrobiła mega pozytywne wrażenie i mam nadzieję, że autor nieraz jeszcze mnie zaskoczy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaczęłam ją właśnie czytać i jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zraziłam się do Piotra Rozmusa po "Bestii" - w ogóle do mnie nie przemówiła i obawiam się, że z "Kompleksem Boga" mogłoby być podobnie, więc nawet nie tykam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty