Śmiertelny sen, Philip Gooden


Autor: Philip Gooden
Tytuł: Śmiertelny sen
Wydawnictwo: Harlequin Mira, Warszawa 2015, str. 304
ISBN: 978-83-276-1085-0
Seria: Kod Szekspira



Od dłuższego czasu nie sięgałam po literaturę, której fabuła zahacza o historię. Dlatego też, gdy w zapowiedziach wydawnictwa Harlequin Mira ukazał się pierwszy tytuł trylogii „Kod Szekspira” – Śmiertelny sen Philipa Gooden`a dość chętnie po niego sięgnęłam.

Autor przenosi nas do szesnastowiecznego Londynu. Poznajemy Nicka Revila, młodego aktora, który pragnie zatrudnić się w jednej z grup teatralnych. Dostaje niewielkie rólki w różnych przedstawienia, ale nie narzeka. Ma okazję poznać samego Szekspira i zagrać nawet w jego sztuce. W dniu, gdy pojawia się na scenie, udaje mu się również doprowadzić do udaremnienia kradzieży naszyjnika. Traf chciał, że w tym czasie poznaję rodzinę Elliotów, gdzie Wiliam prosi Nicka o rozwiązanie zagadki śmierci jego ojca. Elementy, które udaje się zebrać mężczyźnie doprowadzają do jednej myśli – są mocno podobne do fabuły Hamleta. Czy morderca kieruje się sztuką, czy to tylko zbieg okoliczności?

Philip Gooden stworzył niesamowicie ciekawą historię, mocno podszytą elementami z fabuł dramatów Szekspira. Jak wiadomo nie wystarczy połączenie różnych elementów, należy również przedstawianą historię opowiedzieć w języku opisywanej epoki, z dobrym nakreśleniem obyczajowości i zachowań. 

W Śmiertelnym śnie zaczytałam się od samego początku i całą lekturę pochłonęłam dosłownie w ciągu dwóch wieczorów. Styl, niesamowite poczucie humoru, świetnie nakreśleni bohaterzy, główny bohater, który staje się narratorem historii – to elementy, które wpływają mocno pozytywnie na samą lekturę. Należy również pamiętać o języku, jakim posługuje się autor, języku, który świetnie opisuje epokę, w której dzieje się akcja książki.

Śmiertelny sen polecam serdecznie wszystkim fanom kryminałów, ze świetnie wprowadzonym wątkiem romantycznym, osobom, którym przedstawiona epoka elżbietańska nie jest tajemnicą.





Moja ocena:


Za książkę dziękuję wydawnictwu

Komentarze

  1. Ja tak rzadko biorę książki z historycznym tłem, że aż mi wstyd. Ta pozycja mnie bardzo zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kryminał historyczny- o to coś dla mnie i jeszcze Szekspir. Zapisuję tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo, że klimaty nie moje, chętnie sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety, nie przepadam za kryminałami, więc książkę sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czy jestem zainteresowany - jakoś przeciętna ta fabuła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł na fabułę...
    Muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty