Fosa, Sylwia Siedlecka




Autor: Sylwia Siedlecka
Tytuł: Fosa
Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza Foksal, Warszawa 2015, str. 190
ISBN: 9788328015173



Zanim sięgnęłam po najnowszą książkę Sylwii Siedleckiej -  Fosa, miałam okazję przeczytać opinię na jej temat na blogu Kasiek. I tak jak autorka bloga ostrzegała, że do książki należy podejść dość spokojnie i poświecić jej trochę czasu, tak też i zrobiłam. Przeczytałam wszystkie tytuły, które miałam akurat rozpoczęte, aby do Fosy podejść z czystym kontem i nie przerywać historii tej lektury innymi.

Historia rozpoczyna się w dniu ślubu Arka i Lizy. Zanim kobieta stanie na ślubnym kobiercu postanawia wrócić do przeszłości, przeszłości, która odbiła na niej dość spore piętno. Wspomina swoje samotne dzieciństwo, mówi o lękach, które nawiedzały ją na każdym kroku, nieodwzajemnionych uczuciach, to również podróż w przeszłość jej matki. Ta podróż nie jest łatwa, a wydarzenia przedstawione nie raz w sposób chaotyczny. Czy Lizie uda się uporządkować swoją przeszłość na tyle, aby z czystym umysłem wkroczyć do teraźniejszości?

Powieść Sylwii Siedleckiej to dość specyficzna lektura. Książka, która nie raz powodowała, że gubiłam się w fabule. Urwane wątki, zdania, pomieszana fabuła doprowadzały mnie nie raz do irytacji. Nieokreśleni bohaterzy, fabuła, którą poznajemy niby chaotyczna, ale z podwójnym dnem. Niby domyślamy się, jaki będzie koniec, to jednak gdzieś w umyśle mamy wrażenie, że toczy się ona na dwóch płaszczyznach i tylko nieliczni będą mieli okazję poznać prawdę. Sama historia opowiedziana bardzo szybko, a jednocześnie z pewnego rodzaju elementem chaosu, który powoduje myśl, że bohater przed czymś ucieka.

Fosa to dość specyficzna i trudna historia, jednak na swój sposób ciekawa.



Moja ocena:

Za książkę dziękuję


Komentarze

  1. Nie wiem czy takie urywane wątki by mi nie przeszkadzały. Ale nie mówię nie, lubię specyficzne lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka nietypowa okładka, ale na swój sposób, podoba mi się. Ale po zapoznaniu się z Twoją recenzją już nie jestem tak entuzjastycznie nastawiona do tej książki, ponieważ nie przepadam za czytaniem specyficznych historii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiałam się nad tą książką i nadal nie jestem przekonana, czy to lektura dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nie jestem przekonana do tej pozycji, raczej się w niej nie odnajdę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie specyficzne książki, poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na taką specyficzną, urywaną, chaotyczną lekturę obecnie nie mam ochoty. Wolę coś poukładanego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka elektryzuje. Wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim razie spróbuję się za nią zabrać, gdy będę miała dużo wolnego czasu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Okładka mnie przyciąga, jednak sama książka raczej nie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się jeszcze zastanowię, może kiedyś..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty